ממשלת עקירת הדת של הבית היהודי: תחבורה בשבת ונישואין אזרחיים

הליכוד ביתנו הודיעו כי קיבלו את מרבית הדרישות של מפלגת 'יש עתיד', בהסכמה מלאה של 'הבית היהודי'. ובדרישות: הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, התרת נישואין אזרחיים ומתווה מרחיק לכת לשוויון בנטל. "מדובר במהפכה אזרחית מהותית שהושגה רק בזכות הברית של יש עתיד עם הבית היהודי", אומרים גורמים המעורבים בפרטי המשא-ומתן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

ממשלת עקירת הדת: במפלגה הליכוד-ביתנו הודיעו היום (חמישי) כי קיבלו את מרבית הדרישות של מפלגת 'יש עתיד' לקראת הקמת הממשלה הבאה, מרבית הדרישות, נוגדות כמובן את ההלכה היהודית.

נפתלי בנט ויועציו שואלים את עצמם בחודש האחרון למה הציבור החרדי מתייג אותם כאויבי הציבור החרדי ורודפי התורה, כאשר הם מצהירים שוב ושוב כי ישמרו על התורה, אולי עכשיו הם יקבלו את התשובה.

לפי הפרסום של יהונתן ליס ב'הארץ', ארבעה נושאים מרכזיים עומדים בליבת הדרישות של יש עתיד, שזכתה גם לברכת הבית היהודי, וקיבלה את הסכמת הליכוד ביתנו.

בין הנושאים הללו נמצאים הפעלת תחבורה ציבורית בשבת והתרת נישואין אזרחיים, זאת בניגוד לכל דעת תורה ופסק הלכה, גם למקלים ביותר בקרב חובשי הכיפות הסרוגות, כאשר למרות זאת, הדברים זכו להסכמת 'הבית היהודי'.

"יש עתיד הציגה מתווה מרחיק לכת לשוויון בנטל שלא היה מקובל עד כה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל הסיעות החרדיות", נכתב ב'הארץ', ושוב גם את הדרישה הזאת של יאיר לפיד, הליכוד קיבל בתמיכת מפלגת הבית היהודי.

גורמים הנמצאים בחדרי המשא ומתן אמרו כי במידה והנושאים הללו יתקבלו, "מדובר במהפכה אזרחית מהותית שהושגה רק בזכות הברית של יש עתיד עם הבית היהודי".

מוקדם יותר דיווחנו כי ב'יש עתיד' אומרים שהם יפגעו בדת: "בדרכים עקיפות, תהינה חקיקה. אנחנו נאלץ לחוקק בכנסת חוק שיפגע בדת ויפגע בנשים דתיות כיוון שאנחנו כן נאפשר לתת גט לאחר שנראה שיש סירוב בלתי מוצדק בזמן מסיים", אמרה חברת הכנסת יעל גרמן.

ובממשלה הזאת, הולכים כפי הנראה לשבת גם המפלגה הדתית 'הבית היהודי', שאתמול אמר היו"ר שלה נפתלי בנט: "אנחנו נשמור על עולם התורה, אנחנו נדאג לאחינו החרדים".

גורמים ב'בית היהודי' מסרו בתגובה ל"כיכר השבת": "אנחנו ממליצים לא לקרוא עיתונים בתקופת המשא ומתן, או יותר נכון, אם רוצים לדעת מה לא יקרה כדאי לחפש את המידע בעיתונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר