משבר ברגע האחרון?

מאבק בין גדעון סער לשי פירון: מי יהיה שר החינוך

לקראת הממשלה החדשה: מאבק בין יש עתיד והליכוד ביתנו על זהות האוחז בתפקיד שר החינוך. מהצד האחר דורשת 'יש עתיד' את התפקיד עבור ח"כ שי פירון העומד בראשות תנועת "הכל חינוך". מאידך, ח"כ ושר החינוך הנוכחי גדעון סער, מעוניין להמשיך בתפקידו. ליברמן מעריך: הנושא ייסגר בשלישי (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
סער ופירון (צילום: פלאש 90, וידאו: רועי עידן- ynet)

מאבקים של הרגע האחרון: למרות שנראה כי 'יש עתיד' קרובה לחתימת ההסכם קואליציוני עם 'הליכוד ביתנו', עדיין קיימים קרבות תיקים אחרונים בין המפלגות.

השאלה הפעם היא מי יזכה לתואר שר החינוך, האם גדעון סער שאוחז כעת בתפקיד הנחשק, או שי פירון ממפלגתו של יאיר לפיד.

ב'יש עתיד' הציבו במהלך הבחירות כמטרה את נושא החינוך, ולכן הם דורשים את התיק לידיהם. ושפירון, שעמד בראשות תנועת "הכול חינוך" יקבל את התיק. במקביל, סער שנבחר במקום השני בפריימריז לליכוד דורש אף הוא את התיק הבכיר.

ההערכה היא, כי ביומיים הקרובים תוקם הממשלה החדשה, בה יהיו שותפים 'הליכוד ביתנו', 'יש עתיד', 'הבית היהודי' ו'התנועה'. למרות זאת, גורמים במפלגות השונות אומרים: "עד שזה לא נגמר, זה לא נגמר", כאשר לדבריהם תמיד יכולות להיות הפתעות של הרגע האחרון.

בתוך כך, יו"ר וועדת חוץ ובטחון של הכנסת ח"כ אביגדור ליברמן התייחס הצהריים (ראשון) למגעים האחרונים להקמת הממשלה ואמר: "אין ספק שבשבוע הזה הכנסת תצביע על אישור לממשלה החדשה, הרכב חדש לממשלה. אני מניח שלקראת יום שלישי הנושא ייסגר ועדיף לקחת עוד יום אחד על מנת לגבש את ההבנות מראש כדי למנוע חיכוכים בעתיד. כרגע יש תהליך בלתי הפיך שבעיצומו, וכל אחד מנסה ברגע האחרון לעשות מקצה שיפורים".

בהתייחסות מרומזת על המפלגות החרדיות אמר ליברמן: "היה רצוי להקים ממשלה יותר רחבה - אבל זה מה שיש כרגע, ונעשה הכי טוב שאפשר. השאיפה הייתה להקים ממשלה רחבה כמה שיותר - גם עם מפלגות נוספות, אך זה לא הסתייע, בטח לא בשלב זה".

עוד אמר ליברמן: "היו תקופות שבהן ראש הממשלה החזיק 7-8 תיקים. קדנציה שלמה הוחזק תיק הביטחון, מדוד בן גוריון לאהוד ברק. יש הרבה דוגמאות. אני לא חושב שיש משהו חדש שראש הממשלה החזיק בתיק החוץ למשך כמה חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר