גפני תוקף את בנט ולפיד: "הם החליטו לעשות רע לאנשים"

ח"כ משה גפני תוקף את מסע הגזירות של שר האוצר יאיר לפיד והשר נפתלי בנט: "המטרה היא לעשות רע לאנשים, לפיד לא יודע מה המשמעות של 500 ש"ח בחודש" (פוליטי, בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ח"כ גפני (צילום: פלאש 90)

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תוקף את הממשלה, ואומר כי שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט "החליטו לעשות רע לאנשים".

בכינוס שנערך אתמול, אמר ח"כ גפני: "אחת הבעיות המרכזיות היא שיש במדינה שר אוצר שלא מבין בכלכלה, ושאין לו רגישות כלשהי לנושאים החברתיים ואין לו מושג מה זה חמש מאות שקל עבור משפחה. אך הבעיה היותר מרכזית היא, שמי שנותן לו את הכוח זה 'אחיו' והשותף שלו שעומד בראש הבית היהודי, נפתלי בנט, שמייצג משפחות ברוכות ילדים מהמגזר הדתי, שמייצג מוסדות תורה מהמגזר הדתי, שמייצג מוסדות חינוך דתיים. והוא פשוט כפוף בצורה מוחלטת ליאיר לפיד".

לדברי גפני: "המציאות הזאת שבה יושבים אנשים שאין להם שום רגישות חברתית, שפוגעים בכל הנושאים החברתיים. מזכירה לי את סדום ועמורה, שם רצו להרעיב אנשים, לא רצו להכניס אורחים ועטפו את זה במעטפת אידיאולוגית".

שר הכלכלה נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

"שר האוצר הנוכחי איננו מבין בכלל בעניין הזה, הרי קצבאות ילדים זה דבר אוניברסלי ובינלאומי. זה דבר שאיננו קשור בכלל לנושא העבודה. זה נושא של סיוע לילדים שקיים בכל רחבי העולם" אמר גפני. "בכל מקום שיש קצבאות ילדים יש הטבות ניכרות שנותנים למשפחות עם ילדים, ובכל המדינות שיש קצבאות ילדים - הדבר לא קשור כלל לנושא של עבודה. הרי אם שני בני הזוג עובדים, ואנחנו יודעים שיש רבים מאוד כאלה, וההכנסה שלהם נמוכה, קצבאות הילדים זה דבר בסיסי".

גפני הוסיף ואמר: "עבור יאיר לפיד - 500 שח בחודש לא משחק תפקיד, אבל אצל משפחות כאלה ששני בני הזוג עובדים ה-500 שח האלה זה הלחם והחלב. זה לא סיפור של מותרות. והוא מסוגל ללכת ולכתוב שהוא מבטל ומקצץ קצבאות ילדים כדי לעודד אנשים ללכת לעבודה. איזה מין דבר זה? הוא עושה צחוק מעצמו ולא בכדי הוא יורד בסקרים".

גפני התייחס לשיתוף הפעולה החרדי עם מפלגות השמאל ואמר: "היו הרבה דברים בגזירות שיכולנו לבטל ושהצלחנו לגייס רוב נגד. ובא להצבעה בוועדת החינוך הנושא מוסדות הפטור וביקשנו מהמפלגות הערביות ואנשי מרץ ומפלגת העבודה לבוא להצביע יחד איתנו, נגד החוק, והם אכן באו".

"היו 6 חברים בקואליציה שהצביעו נגד והיו שישה שהצביעו בעד וזה היה אמור ליפול, מי שהגיע להצביע נגד מוסדות הפטור ונגד החרדים היה ח"כ מהבית היהודי שבא להצביע. והתחננתי לפניו שלא ייכנס".

רוצה לעשות רע לאנשים? השר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

בשביל מה הוא צריך לבוא להצביע? למה להצביע נגד לומדי תורה? הרי גם לו יש תלמודי תורה!" כי הוא עובד אצל יאיר לפיד והם פוחדים פחד מוות מיאיר לפיד. ואין לי הסבר למה זה קורה. זה משהו בקנה מידה היסטורי".

גפני הוסיף ותקף, "אין דבר כזה בעולם המערבי הדמוקרטי שלוקחים סעיף תקציבי כלשהו ומקצצים אותו ב 64 אחוזים ללא התראה מוקדמת וללא פריסה לכמה שנים. הרי אין דבר כזה של קיצוץ כזה גדול בקצבאות הילדים והכל נעשה בהדרגה אלא אם יש קריסה כללית ופשיטת רגל. המצב הכלכלי שלנו טוב, הצמיחה היא צמיחה טובה ויש לנו דירוג אשראי גבוה. המטרה היא רק לעשות רע לאנשים. כי יש כאלה בממשלה ונפתלי בנט ויאיר לפיד בראשם, שפשוט לא יודעים מה המשמעות של 500 שח בחודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות