מתיחות בממשלה

נתניהו נזף באורי אריאל: "גרמת נזק להתיישבות"

משרד הבינוי והשיכון פרסם מכרז לתכנון 20 אלף יחידות דיור חדשות בהתנחלויות וגרר גינויים בינלאומיים, בעקבותיהם, נזף ראש הממשלה בנימין נתניהו בשר הבינוי והשיכון אורי אריאל מ'הבית היהודי' על-כך שגרם נזק להתיישבות, שלא ביצע זאת בתיאום מוקדם ובמחשבה תחילה (אקטואליה, פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
"גרמת נזק". נתניהו ואריאל (צילום: פלאש 90)

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי) עורר מחדש משבר בין ישראל לארצות-הברית לאחר שפורסם כי אישר תכנון אלפי יחידות דיור בהתנחלויות ובעקבות כך ננזף על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו שאף דאג להוציא על-כך הודעה רשמית.

נתניהו, פנה לשר השיכון ואמר לו כי אין בצעד שעשה כל תועלת אלא רק נזק להתיישבות ונזף בו על-כך שלא ביצע זאת בתיאום מוקדם ובמחשבה תחילה.

בהודעה של לשכת ראש הממשלה נכתב כי נתניהו הורה לאריאל "לבחון מחדש את כל הצעדים לבדיקת פוטנציאל התכנון שהוא הפיץ ללא כל תיאום מוקדם".

נתניהו הוסיף ואמר לאורי אריאל כי "אין בצעד הזה שום תרומה להתיישבות - להיפך יש פה נזק להתיישבות".

"מדובר על צעד חסר משמעות חוקית ומעשית שיוצר התנגשות מיותרת עם הקהילה הבינלאומית דווקא בשעה שאנו עושים מאמץ לשכנע גורמים בקהילה הבינלאומית להגיע להסדר טוב יותר מול איראן", נזף נתניהו.

נתניהו הוסיף ואמר לאריאל כי "אסור להסיט עכשיו את תשומת לב הקהילה הבינלאומית מהמאמץ העיקרי - למנוע מאיראן לקבל הסכם שיאפשר לה להמשיך בתכנית הגרעין הצבאית שלה. כחבר בממשלה יש לפעול בתיאום ובמחשבת תחילה".

לפי הודעת הלשכה, אריאל אמר לנתניהו כי הוא מקבל את בקשתו לבחון את כל הפרסומים שיצאו היום על בדיקת פוטנציאל התכנון ובכל מקרה היה מדובר רק בפוטנציאל לתכנון ולא בשלב רשמי כלשהו.

הנזיפה של נתניהו באורי אריאל באה לאחר שורת גינויים בינלאומיים על הצעד לתכנון 20 אלף יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, זאת לאחר שמוקדם יותר אמש הבהיר משרד ראש הממשלה כי נתניהו הסיר מהתוכניות את הכוונה לקדם בנייה בשטח E1 ליד מעלה אדומים.

יחסיו של ראש הממשלה עם מפלגת 'הבית היהודי' רעועה כמעט מאז הבחירות, המתיחות הגיעה לשיא בחודש שעבר בהתנגדות הקולנית של המפלגה נגד שחרור המחבלים.

גורמים פוליטיים מעריכים כי לא מעט משרי הממשלה, כדוגמת לבני וליברמן, היו שמחים לראות את הבית היהודי מחוץ לממשלה, וייתכן שצעדיו של אריאל, שמנסה להצטייר כמי שמקדם בניה למרות ההקפאה של נתניהו בעוד בפועל שום דבר לא קורה, יזרז את הוצאתה מהממשלה.

אמש, שעות ספורות לאחר ההודעה של משרד השיכון, הזהיר נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי קידום הבנייה בהתנחלויות יביא לסיום תהליך השלום.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת הזהיר כי ההנהגה הפלסטינית תבחן את האפשרות לפנות למועצת הביטחון של האו"ם ולמוסדות הבינלאומיים אם ישראל לא תחזור בה.

בבית הלבן הביעו "דאגה עמוקה" מהצעד ואמרו כי הם מבקשים הסבר נוסף מהממשלה. "עמדתנו לגבי ההתנחלויות ברורה. אנחנו לא מקבלים את הלגיטימיות של המשך הבנייה בהתנחלויות", נמסר מהבית הלבן.

הסערה החלה לאחר שמשרד השיכון פרסם מכרז לתכנון 20 אלף יחידות דיור בהתנחלויות, בין היתר בגבעת איתם, אפרת וגוש עציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר