יעקב וידר, חבר נשיאות 'הליכוד': "החתונה עם 'יש עתיד' מפוקפקת"

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות המפלגה, תקף במהלך כינוס ועידת הליכוד את שיתוף הפעולה הקואליציוני בין יש עתיד ומפלגתו: "כולם מדברים כאן על החתונה המפוקפקת עם ישראל ביתנו, אבל החתונה עם יש עתיד מפוקפקת הרבה יותר. יש תהום אדירה בינינו לבין לפי"

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הליכוד)

ועידת הליכוד שהתחילה אמש ומסתיימת הערב (חמישי) משכה תשומת לב בעיקר בעקבות מה שלא היה בה: הצבעה על עתיד האיחוד בין הליכוד וישראל ביתנו.

במהלך הועידה נערכו הצבעות על החלטות שונות, ביניהן הצעת ההחלטה שהגיש יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד, יעקב וידר, והתקבלה ברוב גדול כי "תנועת הליכוד מתנגדת לכל סוג של הקפאת בנייה, במטרה להגדיל את היצע הדירות ולהפחית את מחירן. כתנועה לאומית ליברלית עם רגישות חברתית, המפתח לבלימה מידית של עליית מחירי הדיור הוא להאיץ את הבנייה בכל רחבי המדינה, כולל ובעיקר בירושלים בירתנו ובהתיישבות".

נציגי ראש הממשלה עתרו אתמול ברגע האחרון לבית הדין של הליכוד, במטרה לבטל את החלטת נשיאות הליכוד ולמנוע הצבעה על שאלת האיחוד – וניצחו, אך יו"ר נשיאות הליכוד, ח"כ דני דנון, הכריז בתגובה בועידת הליכוד כי "לא אתן פרשנויות למהלך של יו"ר התנועה וראש הממשלה, אך אני מתחייב שנושא האיחוד עם ליברמן ותנועתו עוד יבואו להחלטת מרכז הליכוד".

נאום ראש הממשלה נתניהו בועידה, שבו הוא לא התייחס אף במלה לאיחוד עם ליברמן, עסק בנושא המדיני: "אינני יכול להבטיח שיושג הסכם. זה תלוי גם בצד השני. אני מתחייב בפניכם לדבר אחד. אם יושג הסכם הוא יובא להכרעת הכנסת ולמשאל עם. התחייבתי לזה. לא נקבל החלטה כזאת בלי הסכמה רחבה, בלי לגבש אחדות רחבה בעם".

אחר כך, אולי בעקבות ההחלטה להמשיך לבנות בכל רחבי הארץ, עבר נתניהו לנושא הבנייה באומרו: "איננו פוסקים ולו לרגע לבנות את ארצנו, לבצר את כוחנו, לפתח את הכלכלה, התרבות החינוך המדע וגם את ההתיישבות. אני יודע שאומרים לנו וחוזרים ואומרים לנו שהסיבה שאין שלום היא בגלל ההתיישבות. היא בגלל היותנו ביהודה ושומרון. זה לא נכון. הסיבה שאין שלום היא ההתנגדות המתמשכת לקיומה של מדינת לאום יהודית בגבולות כלשהם. זאת הסיבה".

את הנאום סיים נתניהו בנימה אופטימית: "יש באזור מדינה אחת יציבה, חזקה, תוססת, משגשגת, שקטה. עומדת איתן. אנחנו המדינה היחידה שהצליחה לבלום את ההסתננות הבלתי חוקית דרך גבולותיה ועכשיו אנחנו מרכזים מאמץ להוציא את המסתננים שכבר כאן. לא שאין בעיות, נפתור אותן. כל זה איננו מקרי. זה נובע ממדיניות נכונה, מאנשים נכונים וזה נובע מהרוח שלכם. אנחנו מודרכים על ידי אותה הרוח ואנחנו נמשיך להוביל את ישראל מחיל אל חיל".

בנאום שנשא חבר הנשיאות יעקב וידר מול חברי הועידה, אמר כי "המשמעות האמיתית, כלפי פנים וכלפי העולם כולו, של הצעתי להמשיך לבנות בכל רחבי ארץ ישראל, היא שלמרות הלחצים והאלימות הערבית, התנועה הלאומית הגדולה ביותר במדינה, מפלגת השלטון, לא נרתעת וממשיכה לדבוק במצפונה, במצעה ובמורשתה".

בהמשך תקף וידר ישירות את השותפות עם לפיד: "רבין אמר פעם שבכל קואליציה יש גם קצת גועליציה, אבל בקואליציה הזו יש הרבה גועליציה. כולם מדברים כאן על החתונה המפוקפקת עם ישראל ביתנו, אבל החתונה עם יש עתיד מפוקפקת הרבה יותר. יש תהום אדירה בינינו לבין לפיד ואני קורא מכאן לראש הממשלה ולנציגי הליכוד בכנסת, שאומרים במפורש שהשותפות עם יש עתיד בעייתית ולא תחזיק לאורך זמן - לפרק את השותפות הזו".

צילומים: דוברות הליכוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר