משבר עם ישראל? ארה"ב הודיעה על תמיכה בממשלת האחדות הפלסטינית

בניגוד גמור לעמדת הממשלה, מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, הודיע לרה"מ נתניהו כי ארה"ב תומכת בממשלת האחדות הפלסטינית החדשה של פתח וארגון הטרור חמאס (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וקרי. משבר בדרך? (צילום: פלאש 90)

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארה"ב תומכת בממשלת האחדות הפלסטינית החדשה של פתח וארגון הטרור חיזבאללה. כך הודיעה הערב (שני) דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי.

ההודעה הזו מגיעה בניגוד גמור לדעתה של ישראל בנוגע לממשלת האחדות החדשה. מוקדם יותר היום החליט הקבינט המדיני-ביטחוני על סנקציות נוספות כנגד הרשות הפלסטינית, זאת בנוסף להודעה כי מעתה אבו מאזן יהיה האחראי גם למצב הביטחוני ברצועת עזה.

"עמדתנו היא שהנשיא עבאס הקים מממשלת טכנוקרטים. הוא הבטיח לנו לעמוד בתנאי הקוורטט", אמרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי. לדבריה, "ארה"ב מברכת על כך שהממשלה החדשה מכירה בתנאים האלו".

בנוסף, סאקי הודיעה כי "אנחנו נעבוד קרוב עם הממשלה הזו ונבדוק שהיא ממלאה את הדרישות".

כידוע, דרישות הקוורטט הן הפסקת האלימות והכרה בישראל ובהסכמים שנחתמו איתה.

כאמור, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הערב פה אחד לדבוק בהחלטתו שלא לנהל משא ומתן עם הממשלה החדשה, וכן הסמיך את ראש הממשלה נתניהו להטיל סנקציות נוספות על הרשות הפלסטינית.

כמו כן, נקבע כי ישראל תפעל בזירה הבינלאומית נגד שיתוף ארגוני טרור בבחירות והובהר כי אבו מאזן ייתפס כאחראי לכל פגיעה ביטחונית, גם מכיוון רצועת עזה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון כי "אבו מאזן אמר היום כן לטרור ולא לשלום, בהמשך ישיר למדיניות סרבנות השלום שלו".

לדבריו, "ישראל ביצעה צעדים אמיצים וכואבים למען התהליך המדיני. אנחנו נשארים מחויבים לתהליך השלום בזמן שאבו מאזן מסית נגד ישראל וכרת ברית עם ארגון טרור חמאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר