ישראל צותתה לג'ון קרי במהלך השיחות?

העיתון הגרמני "דר שפיגל" טוען מפי מקורות מהימנים כי שירותי המודיעין של ישראל צותתו למזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי במהלך השיחות להפסקת אש עם החמאס (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |

שירותי המודיעין של ישראל צותתו למזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי במהלך השיחות על משא ומתן עם הפלסטינים וממשלת ישראל השתמשה במידע שהשיגה. כך מדווח היום (ראשון) העיתון הגרמני "דר שפיגל" מפי "מקורות מהימנים".

על פי העיתון, במהלך שניסה קרי להביא את ישראל והפלסטינים אל שולחן המשא ומתן, שוחח מזכיר המדינה האמריקני עם מספר שותפים במזרח התיכון באמצעות ציוד שאינו מוצפן כשהשיחה מתורגמת סימולטנית.

על פי הפרסום, מלבד הישראלים לפחות עוד סוכנות מודיעין אחת הצליחה ליירט את שיחותיו של קרי, בעודו מתווך בין ישראל לפלסטינים בשנה שעברה.

בסוף השנה החולפת פורסם כי מסמכים סודיים של סוכנויות המודיעין האמריקאיות והבריטיות חושפים כי שתי המדינות יירטו כמה חשבונות דואר אלקטרוני של אישים ישראלים, בהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

המתיחות בין ישראל לארה"ב, ובפרט עם מחלקת המדינה האמריקנית, שוברת בשנים האחרונות שיאים, כאשר שני הצדדים מדליפים ותוקפים אחד את השני. כזכור, רק לפני כשבוע תקפה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, בכירים בישראל שתקפו את מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי על הטיוטה שהגיש לישראל להפסקת אש עם ארגון הטרור חמאס.

"שותפים ובעלי ברית לא מתייחסים כך זה לזה", אמרה סאקי בתדרוך היומי לכלי התקשורת. לדבריה, "בשעה שהמטרה העיקרית של מזכיר המדינה היתה להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל פורסם לתקשורת מידע רב שאינו נכון. כולנו צריכים להתייחס לעובדות ולא לעסוק במאמץ לעוות את העובדות באמצעות מקורות אלמוניים". כאמור, סאקי התייחסה לטיוטת ההסכם להפסקת האש שפורסמה ב"הארץ", בה נראה כי הממשל האמריקני כלל לא התייחס לדרישות הביטחון של ישראל.

פרסום פרטי ההסכם עורר זעם רב במערכת הפוליטית בישראל ובכירים בממשלה תקפו את קרי באופן אישי.

עם זאת, לדברי סאקי, ההאשמות נגד מזכיר המדינה לא פוגעות ביחסי ארצות הברית וישראל ולא במאמציו של קרי להשיג הפסקת אש. "לפני שקרי הגיע לאזור, אף אחד לא פעל להפסקת אש", אמרה.

"פירוק החמאס מנשקו הוא דבר שארה"ב תומכת בו, אבל בינתיים מתים ילדים בעזה וחיילים בישראל, ואנחנו זקוקים במהירות להפסקת אש הומניטרית" אמרה הדוברת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר