מדברים בקהיר

בישראל מאשרים: הפסקת האש הוארכה ב-24 שעות

הפסקת האש בין ישראל לחמאס תוארך ב-24 שעות נוספות. במקביל, חבר המשלחת הפלסטינית לקהיר הודיע כי המשלחת קיבלה את הצעת מצרים להפסקת אש קבועה, על פיה "המצור יוסר". ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון מקיימים דיונים בקריה בתל אביב (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

גורמים בכירים בישראל אישרו הלילה (שני) כי הפסקת האש בין ישראל לארגון הטרור חמאס תוארך ב-24 שעות נוספות, החל מהלילה בחצות. עם זאת, גורם דיפלומטי אמר לעיתון אל-אהראם כי "הושגה הסכמה בין הצדדים על הארכת הפסקת האש בכמה שבועות". הוא הוסיף כי בקרוב יוציא משרד החוץ המצרי הודעה עם פרטי ההסכם.

במקביל, חבר במשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר אמר הערב כי המשלחת הפלסטינית קיבלה את ההסכם אותו הציעה מצרים להפסקת אש קבועה וכי כעת מחכים לתשובת ישראל.

"כעת אנחנו ממתינים שהקבינט הישראלי יודיע כי הוא מאשר את ההסכם", אמר חבר המשלחת. לדבריו, השלב השני של ההסכם יכלול דיון על הקמתם מחדש של הנמל הימי ושדה התעופה.

לדברי מקורות ערבים, "הלילה יוכרז בקהיר על הגעה להסכם סופי בין ישראל לבין הצד הפלסטיני בדבר הפסקת אש קבועה. לפי שעה ייחתם ההסכם בראשי פרקים. הוסכם בין השאר על פתיחת ששת המעברים בין ישראל והרצועה, פתיחת מעבר רפיח, הסרת המצור באופן מלא, הרחבת מרחב הדיג ל-12 מייל וכן שחרור עצורים פלסטינים בגדה. עוד הוסכם בין הצדדים לדחות להמשך - בחודש - את הדיון לגבי נמל ימי ונמל תעופה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון מכונסים בשעות האחרונות בקריה בתל אביב להתייעצויות בנוגע לפרטי ההסכם, כאשר חברי הקבינט מדיני-ביטחוני הסמיכו את נתניהו ויעלון לקבל הסכם להארכת הפסקת אש, אך בנוגע להחלטה על הסכם להפסקת אש קבועה יצטרך הקבינט להתכנס בכדי לקבל את ההכרעה.

נתניהו ויעלון בסיור בבסיס חיל הים באשדוד, היום (צילום: לע"מ)

מוקדם יותר היום איים נתניהו כי אם החמאס יחדש את האש צה"ל יגיב בתקיפות. נתניהו ביקר בבסיס חיל הים באשדוד, שם אמר כי "אנחנו נערכים לכל תרחיש. הצוות הישראלי בקהיר הונחה לעמוד בתוקף על צרכי הביטחון של ישראל וצה"ל נערך לקראת פעולה תקיפה מאוד אם תחודש האש".

"לצה"ל יש הרבה כוח" הוסיף ראש הממשלה: "ועם הנצח הוכיח שהוא לא מפחד מדרך ארוכה. זה יכול לקחת עוד זמן וצריך סבלנות, נחישות ואורך רוח.

"השילוב של התמדה ועוצמה יסייע לנו להביא להשגת היעד של המבצע הזה - השגת שקט וביטחון לכל אזרחי ישראל".

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר במהלך הסיור בבסיס חיל הים כי "מבצע 'צוק איתן' לא תם. כפי שהתחייבנו, לא נעצור עד אשר נביא שקט וביטחון. אנחנו נערכים לתוצאות הדיונים בקהיר, בין אם זה יביא לשקט, בין אם מישהו ינסה לאתגר אותנו בהסלמה.

"צה"ל ערוך ומוכן להגיב בעוצמה לכל התפתחות. החמאס לא יגרור אותנו למלחמת התשה, ואם הוא ינסה הוא יקבל מנה אחת אפיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר