אבו מאזן מאיים: "נפרק את הרשות אם לא נקבל מדינה"

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאיים כי במידה ולא תוקם מדינה פלסטינית הוא יפרק את הרשות ויעביר את האחריות לישראל. בנוסף, אבו מאזן התעמת עם משעל (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבו מאזן (צילום: הישאם רימאווי, פלאש 90)

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאיים, כפי שכבר איים בעבר, כי במידה וישראל וארצות הברית לא יסכימו למדינה פלסטינית בגבול 67' הוא יפרק את הרשות ויעביר את האחריות על שטחי הרשות לישראל.

בנוסף, אבו מאזן התעמת עם ראש הזרוע המדינית של ארגון הטרור חמאס, חאלד משעל. את הדברים הביא אתר האינטרנט הלבנוני "אל-אחבאר", שפרסם היום (שני) חלקים מפרוטוקול הפגישה בין אבו מאזן למשעל בדוחא בירת קטאר בזמן מבצע "צוק איתן".

על פי הפרסום, שבועיים קודם לפגישה נועד ראש השב"כ יורם כהן עם אבו מאזן ברמאללה, ועדכן אותו לגבי סיכול ניסיון ההפיכה שתכנן חמאס ביהודה ושומרון. כזכור, השב"כ הצליח לעצור התארגנות גדולה של חמאס שניסתה להפעיל אינתיפאדה כנגד ישראל ובחסותה לבצע הפיכה כנגד אבו מאזן.

הפגישה בדוחא נערכה ב-21 באוגוסט, כאשר בנוסף לאבו מאזן ומשעל היו נוכחים בפגישה גם אמיר קטאר, תמים בן חאמד א-ת'אני ושר החוץ שלו, בכירי הפת"ח סאיב עריקאת ועזאם אל-אחמד וסגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק.

"אינני רוצה לשוב לעבר", אמר אבו מאזן למשעל, "הסברתי לאמיר את כל שקרה מאז 2006, את המוקשים שהנחתם לי, שניסיתם לבצע הפיכה. הסכמנו על ממשלת אחדות ועל בחירות, וייתכן שזה לא יקרה כי אתם מבריחים נשק, חומרי נפץ וכספים לגדה, וזאת לא כדי להילחם בישראל אלא כדי לבצע הפיכה ברשות".

משעל לא נותר חייב ודחה את טענותיו של אבו מאזן: "אני לא יודע דבר בנוגע למידע של השב"כ ואיש לא עדכן אותי על כך. אנחנו שותפים של אבו מאזן, מכבדים אותו, וממרום גילו זכותו למתוח ביקורת, אולם מתחילת הפגישה הוא עצבני. הוא מסתמך על סיפור ישראלי על הפיכה, ואומר שהוא לא בוטח בנו, זה לא מתקבל על הדעת. צר לי שאתה בוחר להאמין למקורות ישראלים. בכבודה של קטאר ושל האמיר, אני אומר - זהו סיפור שקרי ב-100 אחוז".

(צילום: Abed Rahim Khatib, פלאש 90)

אבו מאזן האשים את חמאס בהבערת הגדה על ידי חטיפתם ורציחתם של שלושת תלמידי הישיבה - גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. "יש לנו מידע על כך שחמאס חטף את השלושה במטרה לחבל במאמציה הלאומיים של הרשות" אמר אבו מאזן, "שאלתי אותך בקשר לזה ולא אישרת ולא הכחשת. אתמול אל-עארורי אמר כי הם אלה שעשו זאת. מדוע? איזה אינטרס יש לכם בחטיפת שלושה ילדים קטנים? להרוס את הגדה? להרוג 20 איש ולשרוף את מוחמד אבו חדיר? נתניהו אמר לי שזה חמאס ואמרתי לו ש'לא כך הדבר', ואל-עארורי אומר כי זה הוא".

כאמור, אבו איים כי במידה ולא יקבל מדינה בגבול 67' הוא יפרק את הרשות: "אחרי 20 שנים של מו"מ כושל, ישראל וארה"ב לא הביאו לנו דבר והכיבוש נמשך. אנחנו מציבים אסטרטגיה מדינית כזו: ישראל וארה"ב יסכימו בכתב למדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית ובגבולות זמניים מוגדרים. נתחיל מיד בשרטוט הגבול בתוך תקופה שתיקבע מראש, ולאחר מכן נדון בסוגיות של הסכם הקבע".

לדבריו, אם ישראל וארה"ב לא יסכימו להצעה הוא יעצור את התיאום הביטחוני ואת שיתוף הפעולה עם ישראל, יפרק את הרשות הפלסטינית וימסור את השליטה לנתניהו: "כך, ישראל תקבל על עצמה אחריות כמדינה כובשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר