חשש בליכוד: יאיר לפיד רוצה לפרק את הממשלה

הקרב על תקציב 2015 והמחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד יוצרת חשש כי אחד מהצדדים מעוניין במשבר כדי לפרק את הממשלה וללכת לבחירות (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שר האוצר יאיר לפיד (צילום: מרים אלסטר / FLASH90)

הקרב על תקציב 2015 והמחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד יוצרת את החשש כי אחד מן הצדדים מעוניין ליצור משבר כדי לפרק את הממשלה וללכת לבחירות.

בעוד נתניהו דורש כסף לביטחון ושמירה על הגירעון, גם במחיר של העלאת מיסים ופגיעה בחוק מע"מ אפס, לפיד מתעקש לא להעלות מיסים גם תמורת הגדלת הגירעון ובמקביל מסכים להעביר כסף לביטחון תמורת טיפול במנהרות והיערכות עתידית.

בשעות הצהריים ייפגשו נתניהו ולפיד וינסו לפתור את המשבר ביניהם, כאשר כבר כעת ברור כי כדילפתור זאת יהיה על אחד מהצדדים לוותר על חלק מדרישותיו.

גורמים בכירים בליכוד, צוטטו הבוקר בגלי צה"ל, כאומרים כי לתפיסת נתניהו לפיד מתכנן תקציב לא אחראי רק כדי לפרק את הממשלה ולהגיע לבחירות מעמדת יו"ר האופוזיציה.

מנגד, לפיד טוען בשיחות סגורות כי ניתן להגיע להבנות על תקציב שלא יכלול העלאת מיסים ומנגד יכלול את חוק מע"מ אפס. לדבריו, אם תהיה העלאת מיסים או פגיעה בחוק מע"מ אפס הוא יפרוש מהממשלה. ב"יש עתיד" אף טוענים כי נתניהו יוצר משבר מדומה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, אמר בגלי צה"ל כי "האיום של סיעת יש עתיד לפרוש מהממשלה אם חוק מע"מ לא יעבור הוא דוגמא נוספת להתנהלות לא אחראית ולא ראויה. ההתנהלות של שר האוצר והניסיון שלו לכפות את חוק מע"מ אפס היא התנהלות פופוליסטית שאינה במקומה ולא ניתן להסכים לה".

יו"ר "הבית היהודי", שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס בראיון לגלי צה"ל למשבר ואמר כי "יש מקום מסוים להגדלת תקציב הביטחון, אך מה שצריך לוודא זה שכל שקל שהולך לתקציב הביטחון הולך להגדלת הביטחון, זה לא תמיד ככה".

"התנאי צריך להיות יתייעלו - יקבלו, לא יתייעלו - לא יקבלו", אמר בנט, "אנחנו צריכים להגיע לתקציב מוסכם, כרגע כל הדיבור על בחירות הוא לא טוב למדינת ישראל. זה יעלה מיליארדים ובסוף נחזור לקואליציה פחות או יותר דומה".

בנתיים, בעקבות המחלוקת התקציבית בין נתניהו ולפיד, ישיבת הממשלה שהייתה אמורה לעסוק היום בחוק הגיור החדש, בוטלה, אולי כקריצה של ראש הממשלה לשותפיו החרדיים האפשריים מש"ס ויהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר