105 יום לבחירות

הבחירות לכנסת ה-20: יום שלישי כ"ו באדר

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כינס את ראשי הסיעות בכנסת לדיון על מועד בחירות מוסככם לכנסת ה-20 • בתום דיון קצר הגיעו הסיעות להסכמה כי הבחירות יערכו בעוד 105 יום - יום שלישי כ"ו באדר - 17 במרץ • בשעות הצהריים תתקיים הצבעה במליאה על החוק לפיזור הכנסת (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

בחירות 2015: לאחר ישיבת ראשי הסיעות הבוקר (רביעי) בכנסת עם יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין הוחלט כי הבחירות לכנסת ה - 20 יתקיימו ביום שלישי, 17 במרץ - כ"ו באדר.

בשעות הצהריים תתקיים במליאת הכנסת ההצבעה בקריאה טרומית על החוק לפיזור הכנסת, והמפלגות שנשארו בקואליציה - הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי - צפויות לתמוך בו.

בכך תגיע לסופה ממשלת נתניהו השלישית, שכיהנה רק כ-20 חודשים.

הסיעות החרדיות העדיפו כי הבחירות יערכו שבוע לאחר מכן, בתחילת חופשת "בין הזמנים" של חודש ניסן, אך גם התאריך המדובר טוב מבחינתם, מאחר ומדובר בסוף זמן חורף, לאחר ימי הפורים.

אמש, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר האוצר יאיר לפיד ואת שרת המשפטים ציפי לבני, זאת בשל המחלוקת הקשה בין הצדדים. בעקבות ההחלטה, שרי "יש עתיד" שי פירון, יעל גרמן, יעקב פרי ומאיר כהן להתפטר.

בשעותה הערב, כינס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים, בה הסביר את הצעד ואמר כי "במצב הנוכחי, מתוך הממשלה הנוכחית, אי אפשר לנהל את המדינה, והאחריות שלי כראש ממשלה היא להנהיג את המדינה. בממשלה הנוכחית הרבה יותר קשה להנהיג. קשה לעשות את הדברים שקשורים לביטחונם של אזרחי ישראל. הממשלה הנוכחית מיום היוולדה הייתה ממשלה לעומתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר