"אל תתפשרו על ביטחון ישראל"

נתניהו בנאום תוקפני: "מי יטפל בחמאס, ציפי ובוז'י?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיק את קמפיין הבחירות של הליכוד ותקף את יריביו: "מי יטפל בחמאס, בוז'י וציפי? חייבים מפלגת שלטון חזקה, כי אחרת ראש הממשלה הופך לגננת במשחק כסאות". כצפוי: רה"מ הזכיר שוב ושוב את איומי חמאס, דאע"ש וחיזבאללה: "יש לנו מזרח תיכון חדש - חדאע"ש" (בחירות 2015)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי - ynet. וידאו: מתוך ynet)

בחירות 2015: ראש הממשלה בנימין נתניהו השיק הערב (שני) בגני התערוכה בתל אביב את קמפיין מפלגת "הליכוד" ותקף את מנהיגי "המחנה הציוני" יצחק בוז'י הרצוג וציפי לבני, כשהוא מזכיר שוב ושוב את האיומים הביטחוניים הנשקפים על ישראל.

ראש הממשלה פתח ואמר: "חברי הליכוד בחרו נבחרת מצויינת, אחראית ורצינית. נבחרת עם הרבה מאוד עשייה, שמייצגת את כל חלקי העם והארץ".

נתניהו תקף את לבני והרצוג, והתומכים באולם צעקו "בוז" למשמע שמותיהם: "הבחירות הן על שאלה אחת: ליכוד בהנהגתי או השמאל בראשות בוז'י וציפי. הם אלה שישמרו על ביטחונם של אזרחי ישראל? הם לא. הם חלשים ורק רוצים לוותר. זו דרך השמאל במשך 20 שנה. השמאל האמין שההתנתקות מעזה תביא שלום, בוז'י אמר את זה. לא מפתיע שאנשי השמאל טועים פעם אחר פעם בנושא המדיני-ביטחוני".

"יש לנו מזרח תיכון חדאע"ש"

לדבריו, "השמאל טעה: חיזבאללה רלוונטי וחמאס עוד רלוונטי ויש לנו מזרח תיכון חדש - חדאע"ש. הם לא מבינים שגם אם ניסוג, יש גורמים שרוצים פשוט להשמיד אותנו. השמאל לא מוכן לדרוש מהפלסטינים לעקור את שורש הסכסוך ולהכיר סוף-סוף במדינת היהודים. זו הגישה שלנו - הליכוד - ואנחנו עומדים עליה בכל תוקף!".

נתניהו הוסיף: "המאבק מול האיסלאם הקיצוני מאפשר לנו אינטרסים משותפים עם מדינות ערב המתונות. זה בא לידי ביטוי כבר היום בדרכים שאני לא יכול לפרט. שיתוף הפעולה האזורי הזה יוכל להבשיל למהלכים אחראיים בעתיד. אחראיים - בתנאי שאנחנו נוביל אותם.

"אבל אני לא מוכן שישראל תאבד את עצמה לדעת. אני לא מוכן לבצע נסיגות שיסכנו את ביטחוננו. לא אתן שביטחון אזרחי ישראל יהיה נתון בידי שום גורם, חוץ מצבא ההגנה לישראל. רק אנחנו נגן על עצמנו" אמר נתניהו.

נתניהו קרא לאזרחי ישראל: "בבחירות הקרובות אל תהמרו על ביטחון ישראל. כשתהיו ברגע האמת, בקלפי, תבחרו רק בפתק האחד שיבטיח את ביטחוננו: הפתק הזה הוא הליכוד - מחל, אין אחר".

נתניהו הציג מספר הצלחות של הממשלה בראשותו: "מעבר לביטחון יש סיבה נוספת להצביע לליכוד גדול: להביא שינוי אמיתי למדינה, שינוי שאפשרי רק באמצעות מפלגת שלטון גדולה. כמעט כל הרפורמות ששינו את המדינה והזניקו את הכלכלה הישראלית - באו מהליכוד כשהליכוד היה מפלגת שלטון גדולה.

"הרשימה ארוכה מאוד: כשרציתי לבנות את הגדר בגבול מצרים, קמה התנגדות עזה. אבל ליכוד גדול הצליח להקים את הגדר ולעצור לחלוטין את ההסתננות לישראל. בממשלה הקודמת, החלטנו להעביר את צה"ל דרומה. התהליך התחיל לתפוס תאוצה, שינוי היסטורי. לפני כמה חודשים, המהפכה הזו נעצרה בגלל שמישהו עצר את זה. מי שעצר זה שר אוצר שעמד בראש מפלגת אווירה והחליט לעצור. הליכוד לא היה מספיק גדול וזה מה שקרה. עכשיו אני שר האוצר: וצה"ל יורד דרומה!".

הצעת נתניהו: ראש המפלגה הגדולה - ראש ממשלה

נתניהו המשיך להסביר מדוע אסור להצביע ל"מפלגות אווירה": "בלי מפלגת שלטון גדולה ראש הממשלה הופך לגננת והקואליציה הופכת סחטנית. לכן בבחירות הקרובות אסור לבזבז את הקול על מפלגות סקטוריאליות או אווירה".

נתניהו מנה את כל מפלגות המרכז שהתרסקו: "אין מפלגת אווירה אחת שלא קרסה. שינוי, מפלגת המרכז, הגמלאים, קדימה, יש עתיד, התנועה - כולן איכזבו. אי אפשר לתפקד עם אוסף מפלגות כזה".

לדבריו, "מתחת לפני השטח יש לנו בעיה עמוקה. הפוליטיקה הישראלית מתפוררת. אנחנו מתפרקים למפלגות קטנות ובינוניות שאף אחת מהן לא יכולה למשול ולהוביל. הבעיה הזו החריפה עד כדי כך שהקואליציה כמעט התפרקה. אם לא יהיה שינוי, יהיו בחירות עוד שנתיים. החזון שלי: לתקן את הכשל באופן יסודי".

נתניהו הוסיף: "מדינת ישראל קיימת 66 שנה. בזמן הזה התחלפו 33 ממשלות, בממוצע ממשלה מכהנת קצת פחות משנתיים. זה גובה מחיר עצום מהמשק והאזרחים על חוסר יציבות. חובה לשנות את השיטה. אפשר לשנות. לכן נלך למהלך דרמטי שישנה את המדינה. ב-100 הימים הראשונים בכנסת הבאה נחוקק חוק שישנה את שיטת הממשל בישראל.

"בבחירות שלאחר מכן, ראש המפלגה הגדולה ירכיב אוטומטית את הממשלה. הוא יכהן ארבע שנים, אי אפשר להפיל את הממשלה אלא במקרי קיצון וברוב גדול מאוד. המהלך הזה יביא את האזרחים להתכנס לשתי מפלגות גדולות - הליכוד או מפלגת העבודה. הציבור יבחר מי מהן יוביל את המדינה" אמר נתניהו.

לסיום, ביקש נתניהו את תמיכת הפעילים לשינוי השיטה: "זה הלקח העיקרי שלי ואני בטוח שרבים מכם מזדהים איתי. לכן אני מבקש את תמיכתכם בי לשינוי השיטה - ולליכוד גדול שיבטיח את עתידה של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר