מי שמדבר

שי פירון העביר מיליון שקל ממשרד החינוך למקורבים?

עיתון "הארץ" מפרסם הבוקר כי שר החינוך לשעבר שי פירון, פעל בכדי להעביר סכום של מיליון שקל מתקציבי משרדי החינוך והתפוצות לבית ספר בניו יורק שהוקם ע"י בתו של מייקל שטיינהרט שהוא תורם ותיק של פירון שתרם סכומי כסף גדולים לעמותת "הכל חינוך" שניהל פירון, וחתם ערבויות כספיות ליש עתיד (בארץ)

דודי סילבר | כיכר השבת |
(מרים אלסטר - פלאש90)

מי שמדבר: יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, יצא במערכת הבחירות בקמפיין חריף נגד המושחתים מכל המפלגות, והתגאה בכך שאיש ממפלגתו לא חשוד בכלום, ולא העביר כספים למקורבים כפי שהאשים למשל את אנשי הבית היהודי. אך מתברר שוב כי גם ביש עתיד, ידעו לדאוג למקורבים.

על פי פרסום הבוקר (רביעי) ב"הארץ", ח"כ שי פירון, פעל בכהונתו כשר אוצר, להעביר תקציב בסך מיליון שקל לבית ספר בניו יורק, שמפעילה בתו של מולטי-מיליונר אמריקני בשם מייקל שטיינהרט, שהוא במקרה תורם ותיק וגדול לפירון וליש עתיד.

שטיינהרט, ממייסדי מפעל "תגלית", תרם במשך שנים סכומי כסף גדולים לעמותת "הכל חינוך", שפירון היה המנכ"ל שלה בטרם הצטרף לפוליטיקה, וממנה קיבל שכר חודשי של 43,000 שקל. בנוסף, שטיינהרט חתם בבחירות הקודמות על ערבויות כספיות עבור הלוואות שנטלה יש עתיד.

כמו כן, מנהלת קרן שטיינהרט בארץ, טובה דורפמן, משמשת כדירקטורית של יש עתיד העולמית, והיא זו שפעלה בארץ בכדי לגייס תרומות לבית הספר המדובר. בית הספר שנמצא בניו יורק מלמד בעברית, אף שחלק גדול מתלמידיו אינם יהודים בכלל, ומי שהקימה אותו היא כאמור ביתו של שטיינהרט, שרה.

לפי המסמכים שהגיעו לידי "הארץ", פירון פעל בכדי להעביר לבית הספר חצי מיליון שקל מתקציב משרד החינוך, ואף דיבר עם משרד התפוצות שיעביר סכום דומה. משרד התפוצות אכן העביר את הכסף, אך בסופו של דבר התקציב כולו לא ניתן לבית הספר, זאת בעקבות פיטורי לפיד ופירון ופירוק הממשלה.

תגובות

פירון טען כי הוא "לא העביר כל תקציב לבתי ספר אלו".

טובה דורפמן אמרה ל"הארץ": "זו יוזמה מבורכת שמלמדת עברית לאוכלוסיות שלא היו לומדות עברית. זה פרויקט חדש וחדשני מאוד ומרתק, ונראה לי שגם משרד התפוצות וגם משרד החינוך הם גורמים שיהיה להם עניין בזה. בסופו של דבר זה לא יצא לפועל". היא הוסיפה: "אני בקשר עם שי פירון ואני בקשר עם בנט, אבל זה לא מפלגתי. אם אתה מחפש את הקו המפלגתי, פה לצערי אין".

ממשרד התפוצות נמסר: "בשנה שעברה (2014) פנה משרד החינוך למשרד התפוצות בבקשה להיות שותף בפרויקט Hebrew Charter School, לאור תקצובו של הפרויקט על ידי משרד החינוך בחצי מיליון שקלים סוכם כי משרד התפוצות יעביר סך של חצי מיליון שקלים נוספים למשרד החינוך לטובת תקצוב הפרויקט. עוד סוכם כי ניהול הפרויקט וההתקשרות יתבצעו דרך משרד החינוך, בהתאם לסיכומים אלה הועברו בשנה שעברה חצי מיליון שקלים למשרד החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר