ריבלין נגד נתניהו: "אין מקום לאמירות 'פוצעות' שכאלה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לאמירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום הבחירות, כי "הערבים נוהרים לקלפי". לדברי ריבלין "אין מקום לאמירות 'פוצעות' שכאלה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
נציגי הרשימה הערבית אצל הנשיא ריבלין (צילום: Yonatan Sindel/Flsah90)

בחירות 2015: נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס בצהריים (ראשון) לאמירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום הבחירות, כי "הערבים נוהרים לקלפי". לדברי ריבלין "אין מקום לאמירות 'פוצעות' שכאלה".

במהלך פגישה עם נציגי הרשימה המשותפת התייחס ריבלין לאמירה של נתניהו ואמר: "שמענו אמירות קשות ופוצעות מהצד היהודי אבל גם מהצד הערבי. אין מקום לאמירות כאלה, לא בתוך מערכת בחירות ובוודאי לא לאחריה".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ בקרוב איימן עודה אמר בצאתו מבית הנשיא: "הגענו לנשיא בתחושה של גאווה גדולה מאוד מהציבור הערבי במדינת ישראל יחד עם כוחות קדמה יהודיים. בפעם הראשונה בהיסטוריה אנחנו מגיעים ל-13 מנדטים, ובפעם הראשונה בהיסטוריה אנחנו הסיעה השלישית בגודלה".

לדבריו: "הדפנו את הגזענות בגישה דמוקרטית לחלוטין. הדפנו את מדיניות הניתוק בתפיסה של חיבור".

באשר לסוגיית הרכבת המשמלה אמר עודה: "התבקשנו להמליץ מי ירכיב את הממשלה הבאה. ראינו בבנימין נתניהו אדם מסוכן. הוא מסוכן לדמוקרטיה. הוא מכרסם בצורה שיטתית במרחב הדמוקרטי ופוגע בכל סיכוי לסיום הכיבוש ולהקמת מדינה פלסטינית. הוא מוביל להסלמה ברמה של האזור כולו".

"ראש הממשלה פוגע שיטתית במעמדה של האוכלוסייה הערבית, מקדם חוקים גזעניים. ביקשנו מנשיא המדינה שיוקיע את עמדותיו הגזעניות של ראש הממשלה, במיוחד כשהסית נגד השתתפות הערבים בהצבעה, אבל הוא לא נקב בשם ולא במעמד של ראש הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר