"החינוך החרדי בשדרות מופלה לרעה"

גפני בועדת החינוך של הכנסת: ´אי מיגון בי"ס החינוך העצמאי בשדרות מזה שנים ארוכות היא בושה למדינה שמפקירה את תלמידיה´

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
גפני. (פלאש 90)

לאור בקשת יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני התכנסה ועדת החינוך של הכנסת לדון בנושא אפליית החינוך החרדי בשדרות ואי מיגון בית הספר העצמאי ´יסודי התורה´ הפועל מזה כמה שנים מחוץ לעיר בעקבות אי מיגונו. נציג פיקוד העורף שהשתתף בדיון אמר כי ´בית הספר יסודי התורה אכן משלם מחיר גבוה מהעובדה שאינו ממוגן וכי תלמידיו נאלצים להעתיק את מקום לימודיהם למקום אחר, אנו עושים את המרב למגן את כל בתי הספר בשדרות ועוטף עזה´´, אמר.

ח"כ הרב גפני אמר בדיון כי בעקבות דיונים פרוצדוראליים בין ראש העיר, החברה למשק ולכלכלה של המרכב לשלטון המקומי, פיקוד העורף ומשרד החינוך, לא מוגן בית הספר עד היום למרות הבטחות חוזרות ונשנות, ובעקבות כך רבים מתושבי העיר החרדיים נאלצים לשלוח את ילדיהם לבית ספר בעיר אחרת, ´זאת בושה למדינה שמקבלת את העובדה שבית ספר שלם לא ממוגן ותלמידיו נאלצים לחפש מקום לימודים אחר בעיר אחרת, זאת כניעה לתכתיבי החמאס´.

ראש העיר שדרות דוד בוסקילה אמר בנושא מיגון בית הספר כי מבחינת העירייה, הנושא עבר כבר למכרז וכי יש למגן את ביה"ס כמו את שאר בתי הספר בעיר, אך לדבריו הנושא כולו עבר לטיפול החברה למשק ולכלכלה ויצא מאחריות העיריה. ח"כ הרב גפני אמר כי מדובר במצב בו בית הספר היחיד שנאלץ לפעול מחוץ לעיר כי איננו מוגן הוא בית הספר החרדי וכי הדבר אינו מתקבל על הדעת, ´הבטיחו כבר שנים למגן את בית הספר ודבר לא נעשה´.

ח"כ חיים אמסלם שניהל את הדיון הביע מורת רוח מהעובדה כי לא הגיע לדיון נציג של החברה למשק ולכלכלה שיענה על כך, ואמר כי הועדה תעקוב אחרי התקדמות תהליך מיגון בית הספר.

ח"כ הרב גפני אמר עוד בדיון כי עיריית שדרות מתקצבת את ההסעות של כל גני הילדים בעיר, אך את הגנים החרדיים היא אינה מתקצבת. בתגובה אמרה הגב´ שוש איפרגן סגנית הממונה על האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד החינוך כי אין סיבה שהגנים החרדים יופלו לרעה וכי כל הכספים המגיעים להסעות על השנים שחלפו ישולמו לאחר שיוגשו קבלות לעיריית שדרות. ח"כ הרב גפני בירך על כך, ואמר כי אינו מבקש אפליה לטובת הציבור החרדי, אך אין הצדקה שיקופח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר