ראש הממשלה נתניהו: "קבענו מנגנון למניעת התנגשות עם הרוסים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי שתי המדינות קבעו מנגנון שימנע התנגשות עם הכוחות הרוסים המסייעים לכוחותיו של נשיא סוריה (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Israeli Embassy in Russia)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ישראל ורוסיה סיכמו על הקמת מנגנון שימנע התנגשות בין ישראל לכוחות הרוסים המסייעים לכוחותיו של נשיא סוריה אסד. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "חשבתי שחשוב מאוד שאבוא הנה, גם כדי להבהיר את מדיניותנו, וגם לאפשר שלא תהיה שום אי הבנה בין כוחותינו". כאמור, לאחר הפגישה אמר נתניהו כי "קבענו מנגנון למניעת אי ההבנות הללו. זה דבר חשוב מאוד לביטחון ישראל".

"המטרה שלי הייתה למנוע אי הבנות בין כוחות צה"ל לכוחות רוסים. קבענו מנגנון על מנת למנוע זאת. זאת התוצאה הראשונה והברורה של השיחה הזאת. מספיק לחשוב על האפשרות השנייה של טיפול באי הבנות הללו לאחר מעשה כדי להבין את החשיבות של הביקור הזה" אמר נתניהו לאחר הפגישה.

נתניהו הוסיף, "אני מקווה ומאמין שהיעד, הגעה לתיאום שיוביל למניעת אי הבנות בגבולנו הצפוני, הושג. ישראל פועלת כל הזמן כדי למנוע את העברת הנשק המתקדם והקטלני מאדמת סוריה לחיזבאללה".

נתניהו הוסיף ואמר כי הבהיר לפוטין "בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שלא נסבול את ההתארגנות וההתחמשות שאיראן מובילה נגדנו ושננקוט בכל הפעולות שנקטנו עד היום וגם בפעולות אחרות. אני לא חושב שהיה ערעור כלשהו על הזכות הזאת ועל מה שאמרתי. הייתה נכונות לגרום לכך שתהא הכוונה של רוסיה אשר תהא בסוריה היא לא תהיה שותפה לפעולות תוקפניות של איראן נגדנו. הנשיא פוטין הבהיר את כוונותיו".

ראש הממשלה אמר כי ישראל איננה מתערבת בסכסוך בסוריה נתניהו "אבל אנחנו כן חלק מהמזרח התיכון. אנחנו כן רואים כוחות רוסיים מגיעים לשם והיה חשוב למקד את הביקור הזה במניעת התנגשות אפשרית בין כוחות צה"ל לכוחות הרוסים. הצעתי דרך למנוע התנגשות בין כוחותיה של ישראל לכוחותיה של רוסיה".

באופן לא שגרתי, נתניהו הגיע לפגישתו עם פוטין יחד עם בכירים צבאיים. בנוגע לכך אמר נתניהו כי "ביקשתי שהרמטכ"ל, ראש אמ״ן והמזכיר הצבאי שלי יצטרפו לנסיעה, על מנת להבהיר את הדברים. קודם כל את העובדות, שנית את המדיניות שלנו ושלישית כדי לנסות ולהקים את אותו מנגנון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר