סערת ברץ

בגלל דבריו נגד החרדים: גם ליצמן מתנגד למינויו של ד"ר ברץ

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יתמוך במינויו של ראש מערך ההסברה הלאומי ד"ר רן ברץ, מקורבי ליצמן: ההתנגדות - בגלל התבטאויותי ברץ נגד החרדים (חדשות)

ליצמן ורן ברץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יתמוך במינויו של ראש מערך ההסברה הלאומי ד"ר רן ברץ, בסביבת ליצמן הסבירו כי ההתנגדות נובעת בין היתר בשל התבטאויותיו של ברץ נגד המגזר החרדי אותו האשים באלימות. בכך, ליצמן מצטרף למספר שרים שכבר הביעו אי נוחות ממינויו של ברץ לתפקיד.

כזכור, בימים האחרונים התחוללה סערה סביב מינויו של פרופסור רן ברץ לראש מטה ההסברה הלאומי, לאחר שנחשפו עשרות פוסטים שכתב בפייסבוק ובהם תקף בצורה שאינה ממלכתית למדי עשרות אישים ישראליים כמו גם את נשיא ארה"ב ברק אובמה ואת מזכיר המדינה שלו - ג'ון קרי.

גם השר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, הודיע אמש באמצעות מקורביו כי הוא מקווה ומאמין כי ראש הממשלה ישקול שוב את המינוי השנוי במחלוקת, כפי שראש הממשלה כבר הודיע, זאת על רקע דברים שברץ נגד המגזר החרדי. בהמשך פורסם כי ברץ כתב שדרעי "שמאלן, חסר אחריות, תחמן, ערמומי, לא אמין, עבריין מורשע, נזק לאומי, מה שרצו - הכל נכון", על החרדים כתב ברץ כי "האלימות בעולם החרדי לא נעלמה, היא ניצחה" ועל רקע העובדה כי ברץ לא טרח להתנצל על הדברים.

על רקע הדברים תקפו גם בתנועת ש"ס את המהלך כששר בכיר בסיעה מסר הבוקר כי "ברץ לא ראוי לתפקיד, כל שר שני בממשלה הותקף בגסות על ידו וזה בלי להזכיר את נשיא המדינה, ההערכה שהוא לא ימונה".

השרים חיים כץ וגילה גמליאל הביעו בשבוע שעבר הסתייגות מד"ר ברץ בעקבות האמירות השונות שלו בעבר נגד הנשיא ראובן ריבלין ונשיא ארה"ב ברק אובמה וקראו לראש הממשלה לשקול מחדש את מינויו של ברץ.

בשבוע שעבר הודיע דובר הבית ג'וש ארנסט בתדרוך לעיתונאים כי: "ראינו את הדיווחים על ההערות של האיש הזה נגד גורמי מימשל וראינו את הדיווחים על ההתנצלות שלו. ההתנצלות הייתה מתחייבת. ראש הממשלה נתניהו צריך להחליט מי משרת את ממשלתו ומייצג אותו ואת ארצו. זו החלטה הוא צריך לקבל בעצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר