ההסתה חוגגת ברשת

מרצה כינה את איילת שקד "חלאה ניאו נאצית" ועורר סערה

ד"ר עופר כסיף, מרצה בחוג למדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, כינה את שרת המשפטים איילת שקד "חלאה ניאו נאצית" ועורר סערה. לפיד: "הוא לא דוקטור, הוא טוקבקיסט" (חדשות, ארץ)

איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ד"ר עופר כסיף, מרצה בחוג למדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, עורר היום (שני) סערה לאחר שכינה את שרת המשפטים איילת שקד "חלאה ניאו-נאצית" בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. ד"ר כסיף כתב את הדברים בשיתוף שעשה לפוסט של הפרופסור עמירם גולדבלום שמתח ביקורת קשה על חוק העמותות שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה ומעורר את זעם השמאל.

שקד הודיעה כי תגיש תלונה במשטרה נגד כסיף ואמרה כי "היום נחצה הקו העדין בין חופש הביטוי לחופש השיסוי, אשר מזהם את השיח הציבורי והרשת החברתית. אני בטוחה שרשויות אכיפת החוק יטפלו במקרה בצורה הראויה".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, אמר במליאת הכנסת כי "היום פורסם שמרצה באוניברסיטה העברית פרסם דברים, אני לא רוצה לחזור עליהם, דברים נוראיים על שרת המשפטים, איילת שקד. האיש הזה הוא לא דוקטור באוניברסיטה העברית, הוא טוקבקיסט מהסוג הנמוך ביותר".

תגובת השר בנט (צילום: ערוץ הכנסת)

"אני מגנה את הדברים האלה, אני מתבייש בדברים האלה. זה מרצה למדעי המדינה שכנראה לא מבין את מה שהוא עצמו מרצה עליו, מפני שאם הוא היה מבין הוא היה יודע שמדינות נהרסות בגלל אנשים שמתבטאים כמוהו. באמת בושה וחרפה. האוניברסיטה לא יכולה לעמוד מהצד כשאחד ממרציה מדבר ככה".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב גם הוא לדברים ואמר כי "מוקדם יותר היום, שני מרצים באוניברסיטה העברית פרסמו דברי הסתה קשים מאד נגד שרת המשפטים איילת שקד. מדובר בהסתה החמורה ביותר נגד שר משפטים בישראל מאז קום המדינה. אם אנחנו לא נטפל ונעצור את הדבר הזה מיד, זה עלול להיגמר בצורה קשה – קשה מאד".

"מרצים לא צריכים להיות מסיתים. מוקדם יותר פניתי לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן-ששון, ודרשתי ממנו שיעקור את התופעה הזאת משורש. אני מצפה לשמוע ממנו מה תכנית הפעולה כדי לממש את הדבר הזה".

"תראו" הוסיף בנט, "בימים האחרונים אנחנו חווים הרבה מאד הסתה, ובשלב הזה אני אמור להפנות אצבע לשמאל ולהתחיל להאשים אותם ולומר שהמרצים האלה גדלו בערוגות השמאל. לא אעשה זאת. כי אותם פרופסורים גדלו בערוגות של מדינת ישראל. כמו שאותם אנשים שחגגו בחתונה גדלו בערוגות של מדינת ישראל. אלה הערוגות של כולנו. אנחנו צריכים להפסיק את מחול ההאשמות ההדדיות. כל אחד צריך להפנות אצבע לעצמו, ולהוריד את מפלס ההסתה, ולהרגיע".

"אין לנו מדינה אחרת. לא ערוגות של ימין, ולא ערוגות של שמאל – ערוגות של מדינת ישראל. יש לנו רק מדינה אחת, וכולנו – משמאל ומימין – צריכים לעשות הכל הכל כדי לשמור עליה" סיים בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר