ש"ס מברכת

אמנון כהן, אלוף החקיקה: "בשביל זה נבחרנו לכנסת"

מס הבצורת, קידום האינטרסים לצרכן, קיצור זמן המתנה להחזרים במס, אלו הם רק חלק מהחוקים אותם מציע ח"כ אמנון כהן. הח"כ ל'כיכר השבת': "הלוואי וכל הח"כים עוסקים רק בחקיקה למען הכלל. יש כאלה שכמעט שכחו שזה התפקיד שעבורו נבחרו לכנסת" (פוליטי)

כהן ומיכאלי. (פלאש 90)

בדיון שהתנהל אמש בישיבת סיעת ש"ס כיבד יו"ר הסיעה ח"כ אברהם מיכאלי את ח"כ אמנון כהן בתואר מצטיין בתחום החקיקה מטעם הסיעה בממשלה הנוכחית. ח"כ מיכאלי ציין כי השרים יעקב מרגי ומשולם נהרי תרמו במאבקם העיקש בוועדות שרים לחקיקה לאישור הצעות החוק.

שלושים ואחת הצעות חוק פרטיות הגיש ח"כ אמנון כהן מתחילת הכנסת השמונה עשרה ובנוסף הצטרף לשמונה הצעות חוק, כאשר בתוכם עברו מספר הצעות חוק בקריאה טרומית בדרכם לשלב הסופי קריאה שנייה ושלישית. מעיון בהצעות החוק עולה כי טובת הצרכן נחשבת ביותר אצל ח"כ כהן אשר מנסה בכל דרך למצוא כיצד ניתן לסייע לאזרח ואם אפשר, החקיקה לצורך העניין הינה דרך מצוינת.

הצעת חוק השקעות משותפות המטילה על מנהל הקרן וחברה בשליטה איסור לקבל טובות הנאה כלשהן הקשורות לניהול הקרן. הצעה נוספת בתחום המיסים מיטיבה עם המשקיעים בבורסה כאשר המממשים רווחים צריכים לשלם מס על הרווחים באופן מיידי, אך במקרה של הפסדים עליהם לחכות עד סוף שנת המס לקבל החזרים, הצעת חוק זו באה להקל על המשקיעים המפסידים בקבלת קיזוז ללא צורך בהמתנה עד סוף השנה.

שלוש הצעות חוק עברו בשלב הראשון את וועדת שרים לענייני חקיקה, הצעת חוק חוזה הבטוח באה להטיל על ביהמ"ש את החובה להטיל קנס על חב' הבטוח שלא שילם את תגמולי הבטוח שלא היו שנויים במחלוקת ולאלץ את חב' הבטוח לשלם מהר ככל האפשר את הפיצוי המגיע לאזרח.

הצעה נוספת של ח"כ כהן לשנות את חוק מס הבצורת ומטילה בו שינויים רבים בהיטל הבצורת שעיקרה הקפאת היטל הבצורת לפחות במהלך חודשי החורף אמנם עדיין לא אושרה סופית בוועדת שרים, אולם משיחות עם חברי הוועדה עולה כי התמיכה בחוק זה בשבוע הבא מוסכמת על רוב השרים לאישורה.

בנוסף חסך ח"כ כהן את תקופת ההמתנה להעלאת חוק במליאה על ידי החלת דין רציפות בחוק ההגבלים העסקיים, הצעה זו נועדה להבטיח את התחרות החופשית במשק ובכך לקדם את האינטרס של ציבור הצרכנים ליהנות ממוצר ושירותם באיכות טובה יותר ובמחירים סבירים.

בוועדות שרים לענייני חקיקה לא נוטים שרי הממשלה להעביר חוקים באופן גורף וסביב כל חוק מתנהל דיון סוער בעד ונגד. חברי הוועדה מטעם ש"ס השר לשירותי דת יעקב מרגי והשר לענייני חברה משולם נהרי נאבקים מידי שבוע לאשר הצעות חוק בדיונים בוועדה המתקיימת מידי יום א' במזכירות משרד ראש הממשלה.

"כמו תמיד, אני ממשיך לפעול בכל המרץ לחוקק חוקים לטובתם ולרווחתם של עם ישראל", אומר כהן ל'כיכר השבת', "הלוואי וכל הח"כים עוסקים רק בחקיקה למען הכלל. יש כאלה שכמעט שכחו שזה התפקיד שעבורו נבחרו לכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר