"ישראבלוף"

הכנסת אישרה: בנימין נתניהו שר הבריאות

48 ח"כים אישרו כי נתניהו ימונה בנוסף לכל תפקידיו גם כשר הבריאות אך הוא יאציל את סמכויותיו לסגן השר יעקב ליצמן שהתפטר כזכור בשל משבר עבודות הרכבת בשבת (פוליטי)

השר וסגנו (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה בהתאם לסעיף 31(א) לחוק יסוד הממשלה על החלטתה לקבוע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכהן כשר הבריאות, בנוסף לתפקידו כראש הממשלה וכשר החוץ, כאשר 48 ח"כים תמכו ו-36 התנגדו.

כזכור, בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת התפטר שר הבריאות יעקב ליצמן, וחזר לתפקידו כסגן שר הבריאות לאחר שחוקק חוק מיוחד המאפשר לראש הממשלה להאציל לסגן שר סמכויות של שר, כך שראש הממשלה נתניהו יכהן כשר הבריאות, ויאציל את סמכויותיו לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

באופוזיציה כמובן פחות אהבו את הרעיון. ח"כ נחמן שי אמר: "נוצר פה מצב אבסורדי. בגלל שרצו להתחכם לבג"ץ, ובג"ץ אמר דבר מפורש, שר צריך להיות שר במשרה מלאה, ויהיה אחראי לפעילות משרדו, אבל הוא אמר: לא כדאי כי אני לא יכול, כי החרדים לא מרשים להם, אז הוא יהיה סגן שר, אבל בעצם מעליו יהיה ראש הממשלה השר. אבל כמה יעסוק ראש הממשלה בענייני בריאות? אנחנו מדברים על מערכת שהיא מהחשובות והחיוניות ביותר. צורכי הבריאות של מדינת ישראל הולכים ומתרחקים מהציבור."

ח"כ יעל גרמן: "לפני שנתיים וחצי באנו ואמרנו שסגן שר במעמד שר, כאשר לכאורה ראש הממשלה הוא שר הבריאות, אבל למעשה מי שהוא השר בפועל לכל דבר ועניין הוא השר ליצמן שתואר שלו הוא סגן שר, זהו ישראבלוף. זהו דבר שלא ייתכן. אז מה עשתה הממשלה עכשיו כשהיא רצתה להוציא את עצמה מהבוץ אליו היא נכנסה בפרשת העבודות בשבת ברכבת? היא באה ואמרה: בואו ניתן אפשרות להאציל סמכויות לסגן השר. יופי. אז ראש הממשלה, שהוא שר הבריאות, יאציל עכשיו סמכויות לסגן השר ליצמן, אבל מי שבפועל יפעל כשר זה השר ליצמן. אז בשביל מה לרמות את כל העולם? בשביל מה הישראבלוף הזה?"

ח"כ אחמד טיבי תקף את הרעיון אך שיבח את עבודתו של ליצמן: "הן כרופא והן חבר כנסת אני חושב שמשרד הבריאות הוא אחד המשרדים החשובים ביותר מבחינה חברתית. הוא נוגע לכל אחד מאתנו, לכלל האזרחים. לכן חשוב שיהיה שר במשרה מלאה. כשהיה השר ליצמן במשרד כשר הבריאות אמרתי שהוא אחד השרים הטובים שהיו במשרד הזה, ונעשית עבודה מערכתית. אבל להוריד את המיניסטריון הזה לרמה של סגן שר ולמנות אדם שפוגע בבריאות של הציבור כשר בריאות – הרי הוא ראש הממשלה – זה לא לכבד את המשרד, את הנושא, את כלל האזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר