לא נעים

מול אולם חצי ריק; נתניהו תקף: "לפיד וגנץ זה שמאל בריבוע"

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו נשא הערב נאום בחירות בעיר באר שבע, הנחשבת למעוז של תנועתו, אך לרוע מזלו המצלמה קלטה גם את שורות הכיסאות הריקים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו של נתניהו, הערב (צילום: מתוך היוטיוה הרשמי. תמונות: באדיבות כתבת ynet אילנה קוריאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) עוד נאום בחירות, הפעם בעיר באר שבע הנחשבת למעוז של תנועתו הליכוד, ותקף את מתחריו גנץ ולפיד מ'כחול לבן'.

נתניהו התקבל כרגיל בהתלהבות על ידי תומכיו, אך לרוע המזל אולם הכינוסים היה ריק בחלקו הגדול ברגעי השיא הללו, כשהמארגנים מנסים להסתיר זאת באמצעות פריסת שלטים גדולים על שורות הכיסאות הריקים.

בדבריו תקף ראש הממשלה: "לפיד וגנץ זה שמאל בריבוע, שמאל ברוטציה. מצביעים גנץ ומקבלים לפיד. הם הביאו כמה אנשים שהם כביכול בימין, עלי תאנה; הם עשו זאת כדי להסתיר את השמאל שלהם".

"כבר היינו בסרט הזה, וקיבלנו אוסלו ואינתיפאדה", המשיך נתניהו והזכיר: "אלפי הרוגים. אנשים פחדו להיכנס לקניונים, למסעדות ולאוטובוסים. אסור לחזור על הטעות הזאת. זאת מהות הבחירות: או ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל חלשה של לפיד וגנץ שתלויה לחלוטין במפלגות הערביות".

חלק מהכיסאות הריקים בכנס

לדבריו, "אין להם שום אפשרות להקים את הממשלה שלהם בלי התמיכה של חברי הכנסת מהמפלגות הערביות שרובם לא מכירים במדינת ישראל ושיש שם מפלגות אסלאמיסטיות ואנטי ציוניות. לכן זה או טיבי או ביבי. הם תלויים לחלוטין בקולות האלה וכשאין להם תסריטים מוכנים הם מודים בזה וזה נכון. הבחירה היא בין ימין לשמאל".

"זה קרב צמוד וזה לא פשוט, כי השמאל התאחד ואני לא מזלזל בזה. כי התקשורת עוברת כל גבול. היא מגויסת ברובה המכריע. אגב ראיתי שיש אחד שחורג מהקו (יעקב ברדוגו, מגל"צ. א.ר), ואומרים 'איך זה יכול להיות. זאת פגיעה בדמוקרטיה. הדמוקרטיה שלהם זה צפון קוריאה. להם יש את התקשורת, לנו יש את העם".

נתניהו בסיור הביטחוני בדרום (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

טרם הגיעו לכנס הפוליטי בבאר שבע, סייר ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו באזור גדר הגבול ישראל-מצרים, שמע סקירות מפי מפקדי הגזרה וקיים הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה.

כשהוא עומד בנקודת התצפית על גדר הגבול ישראל-מצרים, אמר נתניהו: "אני בא עכשיו מעדכון של המפקדים בשטח, פה בגזרה על גבול סיני. הגדר הזאת היא הצלחה פנומנלית. היא עצרה לחלוטין את ההסתננות של מאות אלפים מאפריקה ואת הכניסה לישראל של טרוריסטים מסיני".

באשר למצב המידרדר מול עזה, אמר רוה"מ ושר הביטחון: "מכאן אני הולך לתדרוך ועדכון ביטחוני עם הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד הדרום ועם מפקד אוגדת עזה, לבחון את המצב שנוצר ולתת לו מענה".

"אני ער לכך שבימים האחרונים יש התחדשות של התוקפנות של חמאס בכל מיני צורות שונות ומשונות. כדאי שחמאס יבין עכשיו שכל גילוי של תוקפנות יענה בתגובה תקיפה כפולה ומכופלת מצד ישראל. מוטב שיבינו זאת עכשיו מאשר אחר כך", סיים נתניהו.

צפו בווידאו

שלטי הבחירות המנסים להסתיר את הבושה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר