בחירות 2019

ההוראה המפתיעה: אסור לראיין פוליטיקאים

יו"ר ועדת הבחירות הרכזית, השופט חנן מלצר, אסר על כלי התקשורת לראיין פוליטיקאים ביום הבחירות. מתמודדים במפלגות השונות שכבר הגיעו לאולפנים, נאלצו לעזוב (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר וועדת הבחירות, השופט חנן מלצר קבע כי אסור לראיין פוליטיקאים ביום הבחירות. ראיונות שנקבעו מראש, בוטלו בשל ההוראה שנחתה במפתיע.

"מועמדים מטבעם נושאים עמם תעמולה. לצערי חלק מהמשדרים לא עמדו בעבר באיסור שידור תעמולת בחירות במלואו ולפיכך יושבי הראש נדרשו להוציא צווי מניעה פרטניים", הסביר מלצר את האיסור הגורף.

הוא הוסיף כי "ערוצי השידור רשאים ואף ראוי שיעשו כן, לשדר דיווחים חדשותיים על יום הבחירות ואף לצלם את המועמדים בוחרים ללא כל דברי תעמולה וללא הצגת 'פתק ההצבעה'".

"אדגיש כי נוסף על כך, ישנו איסור מיוחד על פרסום סקרי בחירות ומדגמי בחירות לפני שעת סגירת הקלפיות. לכן אני מחדד - אין לשדר כל מידע בדבר סקרי בחירות ומדגמי בחירות בטרם סגירת הקלפיות בכל כלי תקשורת ואף ברשת האינטרנט".

השופט מלצר הזהיר כי "אם איסור זה יופר אפעיל כל סנקציה שברשותי לרבות האפשרות על העמדה לדין פלילי של האחראים לכך".

בין הפוליטיקאים שהגיעו כבר הבוקר לאולפנים, הוא הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שנאלץ לשוב על עקבותיו בעקבות ההוראה של יו"ר וועדת הבחירות.

יצוין כי הלילה, שודרו בכלי התקשורת השונים ראיונות עם פוליטיקאים, אך ראיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לערוץ 20, נאסר לשידור מחשש לתעמולת בחירות.

נתניהו הגיב: "תארו לעצמכם מה יקרה לנו, הימנים, אם השמאל יעלה לשלטון. הם יסגרו את מעט כלי התקשורת הימניים שפועלים היום, ויטילו צנזורה על הרשתות החברתיות. כבר היום יש קולות משמעותיים בשמאל שקוראים לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר