פחות מיומיים להכרעה

'ישראל ביתנו': התעקשות מול החרדים שווה עוד 5 מנדטים

שעות לסיום התקופה שניתנה לנתניהו להרכיב ממשלה, ופתרון למשבר סביב 'חוק הגיוס' טרם נמצא. במפלגתו של ליברמן בטוחים, לאור סקר שערכו, כי התעקשותם תניב רווח פוליטי בבחירות (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

אנשי 'ישראל ביתנו' קיבלו נתונים של סקר פנימי, לפיו אם ימשיכו להתעקש בעמדתם כעת במשבר הפוליטי, וימנעו בכך את הקמת ממשלתו החמישית של נתניהו, עם המפלגות החרדיות - רק ירוויחו.

לפי פרשנית ערוץ 9 לדוברי הרוסית, אנה רייבה ברסקי, בראיון לגל"צ, הסקר שהוצג בפניהם במהלך ההצהרה שמסר אמש ראש הממשלה נתניהו, גילה להם כי מפלגתם שבראשות ליברמן תקבל עד 10 מנדטים בבחירות חדשות.

בעוד שעות לא רבות, מחר בלילה יפוג המועד השני שהעניק נשיא המדינה לנתניהו כדי לנסות ולהרכיב ממשלה, ועדיין לא נמצא פתרון למשבר הפוליטי, שכזכור החל - לפחות באופן רשמי - בשל עמדת אביגדור ליברמן בסוגיית גיוס החרדים.

למרות שהפגישה אתמול בין השניים, נתניהו וליברמן, לא הניבה תוצאות חיוביות, נעשים מאמצים להפגיש שוב ביניהם במהלך היום.

ההצהרה של ראש הממשלה, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, ראש הממשלה הפיל על ליברמן, בהצהרה שמסר אמש, את כל האחריות לאי-הקמתה של ממשלת הימין וההליכה הצפויה בשל כך לבחירות חדשות.

בהמשך פרסם דוברו של נתניהו, יונתן אוריך, הודעה חריגה בשמו, בה נכתב: "הודעתי כעת לשרים ולחברי הכנסת של הליכוד; אחרי הערכת מצב מחודשת - אש חופשית נגד ליברמן", אך לאחר מכן דווח כי בכירי הליכוד שוב התבקשו להנמיך את הטון כלפי יו"ר ישראל ביתנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר