לקראת ראש השנה

אלקין בראיון ל'כיכר': "פועלים להפעיל טיסות ישירות לאומן"

השר זאב אלקין, התלווה לביקורו של ראש הממשלה באוקראינה וכעת הוא חושף בראיון ל'כיכר השבת' את הסיכומים שיביאו למהפכה סביב ציון רבי נחמן באומן (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר אלקין באומן (צילום: הינדיק)

האם אנחנו לקראת מהפכה באומן? לפי השר זאב אלקין, שחזר באחרונה מביקור מדיני עם ראש הממשלה באוקראינה, נראה כי התשובה חיובית.

בראיון ל'כיכר השבת' חושף השר זאב אלקין את שורת הסיכומים שהושגו במהלך הביקור באוקראינה ועלולים להביא למהפכה סביב העליה לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן.

"אנחנו ביחסים טובים עם אוקראינה מספר שנים", פותח השר. אלקין לא מסתיר את התלהבותו מכך שהנשיא יהודי: "הנשיא הנכנס והנשיא היוצא הם יהודיים. לנשיא החדש יש שליטה מלאה באוקראינה, ויש לו סימפטיה לישראל ולעם היהודי בכלל. הוא יהודי שלא מסתיר את יהדותו ולא מתחבא רוב היועצים שלו אתם נפגשתי יהודים, רובם המוחלט תומכי ישראל מובהקים".

על פי דברי השר אלקין נראה שישנה מהפכה קרובה ומשמעותית שתקל על הרבבות העולים לאומן מדי שנה: "הנשיא החדש סבור שיש פוטנציאל תיירותי גדול באומן, אך תנאי השירות שם הם מתחת לכל ביקורת. ישנם מתחים בין האוכלוסייה המקומית למבקרים".

השר אלקין חשף כי צפוי לקום צוות משותף אוקראיני וישראלי שיעשה בחינה לעומק של נושאי הפיתוח וידאג לאישורים בצד האוקראיני לצד סיוע ישראלי.

לדברי אלקין בימים אלו פועלים על פתיחת אופציה לטיסות ישירות לאומן. "יש שם שדה תעופה צבאי קטן, כעת ננסה להביא לאפשרות של מסלול אזרחי לפחות לתקפות ראש השנה החגים".

אלקין מבטיח כי בהמשך הדרך אומן תעבור פיתוח של תשתיות כבישים, נסיעה סדירה, תאורה והקמת בתי מלון זולים.

בנוסף מבטיח השר אלקין בראיון ל'כיכר השבת' כי השחיתות באומן תסתיים: "ראש שירותי הביטחון באוקראינה העביר מסר שלא יסבול יותר שחיתות, זאת לאחר שהועלו בעיות שונות של דרישות לתשלומים לא חוקיים".

אלקין סיפר על רגעים אישיים שלו בביקורו באומן: "הביקור הייתה לו משמעות רגשית עבורי. סבא של אשתי היה תושב אומן. כשבאתי לשם לציון רבי נחמן חוויתי חווי רגשית עצומה אחרי שאמרתי את התיקון של רבי נחמן הקראתי את נוסח קינת אומן בפני המשלחת האוקראינית".

אלקין סיפר על מטרות הביקור הנוספות: "יש מטרות כלכליות לביקור, הסחר ההדדי שלנו איתם מגיע לכמיליארד דולר ואנחנו פועלים להרחבת הפעילות הזו. אנחנו חותמים איתם על הסכם סחר חופשי. ההסכם אושרר שם, אבל אצלנו נוכל לאשרר את ההסכם בכנסת רק אחרי הבחירות. כעת זה לא ניתן כי אנחנו בממשלת מעבר. הוסכם על הרחבת ההסכם לתחום ההייטק וההשקעות".

לסיום הזכיר את נושא הפנסיות הנמצא במרכז העימות בין הליכוד לישראל ביתנו: "היה בביקור גם נושא הומניטארי שחשוב לעשרות אלפי עולים מאוקראינה, שלמעשה לא מקבלים את הזכויות הפנסיוניות שלהם שנצברו באוקראינה. ההסכם כבר נחתם בעבר אבל עדיין לא אושרר בפרלמנט שלהם. חששנו שהשלטון החדש יתנער מההסכם, ואני שמח שנשיא אוקראינה השתכנע בחשיבות ההסכם הזה ויפעל לאישרור בפרלמנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר