ההסכם הבא?

הדובר מסודן: "מקיימים שיחות שלום עם ישראל"

האם סודן תהיה המדינה הבאה שתחתום על נורמליזציה ביחסים עם ישראל, אחרי איחוד האמירויות? דובר משרד החוץ הסודני טען שמתקיימות שיחות, אך בסודן הכחישו (אקטואליה)

(צילום: שאטרסטוק)

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות בתיווך ממשל טראמפ, מוביל לנורמליזציה גם מול מדינות ערביות אחרות, שכבר מדברות בגלוי על אפשרות לחתום הסכם שלום עם ישראל.

דובר משרד החוץ הסודני ניפק היום (שלישי) כותרות מעניינות בראיון לרשת החדשות 'סקיי ניוז' בערבית. האם סודן תהיה המדינה הבאה בתור אחרי האמירויות?

חיידר בדווי סאדק אמר בראיון כי סודן מצפה להסכם שלום עם ישראל המושתת על שוויון ועל האינטרסים של סודן, מבלי לפגוע בעקרונות של המדינה.

לדבריו, "ישראל וסודן ירוויחו מהסכם שלום. אנחנו מסתכלים על הסכם מהסוג הזה מתוך אינטרסים סודניים ומבלי לוותר על הערכים והעקרונות שלנו".

בהתייחסות להסכם השלום של איחוד האמירויות אמר כי "הצעד של איחוד האמירויות הערביות לחתום על הסכם עם ישראל הוא צעד אמיץ שסלל את הדרך הנכונה עבור יתר מדינות העולם הערבי".

"משרד החוץ הסודני מביט בציפייה להוביל את ההתקשרות עם הצד הישראלי לעבר הסכם שלום", אמר והוסיף כי אין סיבה להמשך העוינות בין סודן לישראל.

כעבור זמן קצר דיווחו ברשת אל ג'זירה כי משרד החוץ של סודאן דחה את הדברים של הדובר ומסר כי "נושא היחסים עם ישראל לא נידון במשרד החוץ בשום אופן".

דובר משרד החוץ הישראלי, ליאור חייט, בירך על דברי עמיתו הסודני ואמר כי "מדינת ישראל רואה בחיוב כל צעד שיוביל הליך של נורמליזציה והסכמי שלום עם מדינות האזור".

נתניהו בירך על הדברים ואמר כי "ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי "הודעת משרד החוץ הסודני מצביעה על השינוי המהותי המתחולל בימים אלו במזרח התיכון בכלל ובסודן בפרט, בדיוק 53 שנה אחרי ועידת ח'רטום שבה קראה סודן להתנגד להכרה ולהסכם שלום עם מדינת ישראל. אני מברך על כל צעד שמקדם הליך של נורמליזציה, שלום, הסכמים והכרה בין מדינות. נמשיך לדון בתקופה הקרובה על שיפור היחסים עד לכדי חתימת הסכם שלום המכבד את האינטרסים של שני הצדדים".

יצוין עם זאת, כי בישראל מעריכים כרגע כי למרות המגעים מול סודן על מנת שתאפשר טיסות ישראליות מעל שטחה, הם טרם בשלים לחתימה על הסכם גלוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר