לקראת הבחירות

המבקר בודק האם ועדת הבחירות ערוכה למתקפת סייבר

לקראת בחירות 2021 המסתמנות כעת, משרד מבקר המדינה החל להיערך לאפשרות של ניסיונות לפגיעה בטוהר הבחירות, ובודק את מוכנות ועדת הבחירות מפני מתקפות סייבר (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Sliman Khader/FLASH90)

לקראת בחירות 2021 המסתמנות כעת, וכשברקע ישראל מנהלת מלחמת סייבר נגד איראן, כולל הניסיונות האיראניים לפגוע בתשתיות המים הלאומיים, משרד מבקר המדינה החל להיערך לאפשרות של ניסיונות לפגיעה בטוהר הבחירות.

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע הבוקר (שני) בוועדת הכספים כי משרדו החל בבדיקה מקיפה בעניין מוכנות ועדת הבחירות המרכזית למתקפות סייבר חיצוניות, תוך בדיקת מערכות המחשוב של הוועדה, פעילותה המיחשובית בשלוש מערכות הבחירות האחרונות והיערכותה להתמודדות עם מתקפות סייבר חיצוניות שביכולתן לפגום בהליך הבחירות בישראל.

מבקר המדינה אמר בוועדה כי הרצון הוא "לאפשר את קיומו של ההליך הדמוקרטי באופן תקין וללא התערבות גורמים שונים", וציין כי "מרבית הביקורת הושלמה, אך ישנם עוד כמה תחומים שאנו מקיימים בהם העמקות למול הוועדה".

לדבריו, "מטרת הביקורת הינה להפיק לקחים למערכות בחירות עתידיות, לרבות זו שיכול ותתקיים בחודשים הקרובים, ובכך לטייב את עבודתה של ועדת הבחירות ולסייע לפעילותה, שהיא בליבת ההליך הדמוקרטי בישראל ובעלת חשיבות עליונה עבור כל אחת ואחד מאיתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר