משדרגים יחסים

לפיד נועד עם שרי החוץ של מצרים והאיחוד האירופי

שר החוץ יאיר לפיד, הוזמן להיות האורח המרכזי באירוע המועצה לענייני חוץ של האיחוד האירופי בבריסל, במפגש פגסה של שרי חוץ אירופיים • עד עתה נפגש לפיד עם סאמח שוכרי וג'וזף בורל (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר החוץ לפיד עם שר החוץ של מצרים, שוכרי (צילום: גבי פרקש)

שר החוץ יאיר לפיד נועד הערב (שני) עם שר החוץ של מצרים, סאמח שוקרי, ושר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, באירוע רשמי של המועצה לענייני חוץ של האיחוד האירופי במקום מושב מועצת האיחוד האירופי - בריסל, בירת בלגיה.

פגישות אלו מגיעות אחרי שלפיד כבר הספיק להיוועד עם מזכיר המדינה של ארה"ב, נשיא גרמניה, שר החוץ של איטליה, שר החוץ של יוון ועוד, ומעל הכל - פתיחת שגרירות ישראל בדובאי ובאבו דאבי, ופגישה עם שר החוץ של איחוד האמירויות.

לפיד במפגש עם האמריקנים (משרד החוץ)

פגישת לפיד ושוכרי ארכה כשעה ובמהלכה דנו השניים בנושאים ביטחוניים ומדיניים שונים. על פי הודעת משרד החוץ, לפיד העלה בפני שר החוץ המצרי את נושא הישראלים השבויים והנעדרים ברצועת עזה. בנוסף, דנו השניים בדרכים לחיזוק הביטחון של מדינת ישראל מול איומי הטרור ובמספר אפשרויות בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

בפגישת לפיד ובורל שוחחו השניים על חשיבות היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי ובייחוד בהיבט הכלכלי.

לפיד ושר החוץ של האיחוד האירופי בורל (צילום: דוברות משרד החוץ)

כזכור, לפיד הוזמן על ידי שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, להיות האורח המרכזי באירוע, השתתפות ראשונה של שר חוץ ישראלי בוועידה לאחר יותר מעשור. בנוסף ללפיד, משתתפים באירוע עוד 27 שרי חוץ אירופים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר