חשיפת 'כיכר'

חוק הכשרות: אשר, מקלב ורוטמן תקפו; "בולמוס לג'ובים"

ועדת הכנסת מתכנסת בשעה זו כדי לדון בהעברת חוקי החמץ והכשרות לידי הוועדה של חברת הכנסת מישראל ביתנו. אשר: "זרקתם את הטלית והתפילין עבור פוליטיקה" • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת מקלב ואשר, היום בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

הקרב על הרכבי הוועדות: כפי שנחשף אמש (רביעי) ב'כיכר השבת', בקואליציה מנסים לבצע מחטף ולהעביר את הדיונים על החוקים החשובים לוועדת הפנים בראשות חברת הכנסת מלינובסקי, בשעה זו (חמישי), מתקיים דיון בוועדת הכנסת בנושא.

חברי הוועדה התכנסו כעת, כדי לאשר העברת סמכויות טיפול בשלושה חוקי דת מרכזיים מוועדת הפנים - לוועדה בראשות הח"כית מישראל ביתנו: חוק שירותי הדת היהודיים, חוק הרבנות הראשית לישראל וחוק החמץ.

חוק הרבנות הראשית מאגד תחתיו את כל סמכויות הרבנות והחלטותיה, אופן בחירת הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית, וחוק החמץ דן בכל השאלות הנוגעות למכירת חמץ בפסח וההתנהלות בנושא במרחב הציבורי.

במפלגות החרדיות חוששים שהטלת סמכויות אלו בידי יוליה מלינובסקי תוביל לפגיעה חמורה ביחסי הדת והמדינה, שיתווספו לקרע הקיים ממילא בין החברה החרדית לממשלת בנט-לפיד ומנסים לשנות את ההחלטה ברגע האחרון, ולמנוע את העברת הוועדה לחברת הכנסת מלינובסקי.

ח"כ יעקב אשר אמר בוועדה: "אתם גיבורים רק נגד הדת היהודית, אין לכם אומץ לעשות את זה בנושאים שקשורים לדת המוסלמית, זרקתם את הטלית והתפלין והפכתם אותם לכלי במשחק הפוליטי, הכל בשביל מתפרת הג'ובים שלכם, תתביישו!".

"אני פונה ליו"ר הוועדה ניר אורבך ולכל חברי ימינה, אם היו מקימים ועדה לענייני ההתיישבות ביו"ש ונותנים אותה למוסי רז ממרצ, הייתם שותקים? אז למה את ענייני הדת אפשר לתת למפלגה שהניפה את הדגל הכי קיצוני נגד דת ומדינה? איבדתם את זה לגמרי!".

דבריו הנרגשים של ח"כ אשר • צפו (ערוץ כנסת)

ח"כ אורי מקלב תוקף כעת בועדת הכנסת את כוונת הקואליציה להעביר את חוקי הכשרות ואומר: "זו ועדה שהוקמה בחטא, 'ועדת הגובים'. הקשר בין הנושאים בה לא ברור".

"הקשר היחידי", אמר מקלב בזעם: "שקיים זה הרצון לייצר ג'ובים נוספים לאנשים שלכם. זו ועדה שנועדה לרמוס את המסורת והדת בארץ. את הקשר שיש לישראל ביתנו עם תשתיות אנחנו מכירים אבל איזה קשר לדת יש להם? אילו אנשים שאין להם שום קשר למסורת. זו ועדה שבאה לעקור את הכל את כל המסורת באה ליצור אנטי דתיות ושנאת דת".

"איפה מפלגת ימינה שטענה כי הם ישמרו על המסורת?", שאל מקלב והוסיף: "אתם מקימים ועדה ולא ברור לכם מה יהיה התוצאות שלה? הוועדה הזו היא חלק מהדורסנות של הקואליציה, זה הבולמוס והתיאבון שלכם לחלוקת ג'ובים לאנשים בהון עתק, תמיד היה הצעות לפצל ועדות ואנחנו לא עשינו את זה. אבל לכם אין אחריות ואין לכם שום גבולות".

חבר הכנסת רוטמן בדיון הבוקר בוועדה (ערוץ כנסת)

גם חבר הכנסת שמחה רוטמן תקף את ההחלטה ואמר: "אמורים להגיב לביהמ"ש העליון על איך אתם מקימים ועדות שעומדות בתנאי החוק. אותנו - כבר הבנו שאתם לא מכבדים. את עצמכם אתם לא מכבדים. את בית המשפט העליון? צפצפו גם עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר