החלטה פוליטית

בכירים במערכת הבריאות מתנגדים להכרה בחיסון ספוטניק

החלטתו של בנט להכיר באופן חלקי בחיסון הרוסי "ספוטניק" לאחר הפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מעוררת זעם וביקורת בקרב אנשי מערכת הבריאות שתוהים על הנסיבות שהביאו לכך (מדיני)

(צילום: שאטרסטוק)

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט השבוע כי ישראל תכיר באופן חלקי בחיסון הרוסי "ספוטניק", לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זאת למרות שהחיסון לא אושר בידי אף ארגון בריאות בינלאומי. ההחלטה מעוררת זעם וביקורת בקרב בכירים במערכת הבריאות שטוענים כי ההכרה בחיסון נעשתה מטעמים פוליטיים בלבד.

ההחלטה התקבלה כחלק ממתווה התיירות החדש שיחל כבר ביום ראשון הקרוב, לפיו תיירים יוכלו להיכנס לישראל במקרה והם מחוסנים. על פי הנוהל, מחוסנים בחיסון הרוסי יעברו בדיקה סרולוגית עם נחיתתם ארצה, ויוכלו לצאת מהבידוד מיד במידה וימצא שבגופם יש נוגדנים לנגיף.

על פי הדיווח ב-ynet, פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר, הביעה את התנגדותה למהלך ואמרה כי העובדה שארגון הבריאות העולמי לא אישר את החיסון הרוסי מעלה צורך משמעותי לדון על כך לעומק ולא להכיר בחיסון באופן עיוור. לדבריה, בדיקה סרולוגית אינה מספיקה כדי להוכיח שהאדם מחוסן. מומחים נוספים העלו תהיות בנוגע להכרה בחיסון הרוסי וטענו כי מאחורי המהלך עומדת סיבה פוליטית ולא שום דבר שמתבסס באופן מדעי

כזכור, הרוסים הפעילו לחץ תקופה על ישראל להכיר בחיסון, בשל מעמדה החשוב של ישראל בזירת החיסונים העולמית.

מלשכת ראש הממשלה בנט לא התקבלה תגובה לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר