וליברמן? - נגד

בנט התנגד, ש"ס תמכה: חוק עונש מוות למחבלים נפל

הצעת החוק של חבר הכנסת איתמר בן גביר להחיל עונש מוות על מחבלים נפלה במליאת הכנסת • בנט, ליברמן ועוד 50 ח"כים הצביעו נגד • ש"ס תמכה, יהדות התורה נעדרה (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר במליאה, היום (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

אחרי גל עקוב מדם ורצח יהודים ברחובות: מליאת הכנסת דחתה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק עונש מוות למחבלים של חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן. 52 הצביעו נגד, בהם ראש הממשלה נפתלי בנט, ו-33 בעד.

אביגדור ליברמן הורה לאנשי סייעתו להצביע נגד החוק, בטענה שתומכת בחוק רק "בנוסח שלה".

במהלך ההצבעה השמית החלו חילופי דברים בין חברי הכנסת איתמר בן גביר ואחמד טיבי שהוצאו מהמליאה. לדברי בן גביר חברי הכנסת טיבי ואוסאמה סעדי ניסו לתקוף אותו.

בהצעת החוק מוצע לקבוע שהגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי - דינו מיתה.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים. המשותף לכל אירוע הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו.

"לאחר כל אירוע טרור, מבטיחים ראשי מערכת הביטחון כי "זרועה הארוכה של מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצחים". דא עקא, שבפועל – כלל המרצחים זוכים לתנאים משופרים בבתי הכלא, למשכורות מהרשות הפלסטינית, ובבוא העת רובם משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות.

"מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי "הכל כלול". לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר