מה עם חיים מזרחי? צפו

ח"כ שמחה רוטמן: "אדוני המפכ"ל, אתם משקרים במצח נחושה"

נציגי המשטרה הגיעו היום לוועדת חוקה, כדי שיתמכו בהם בבקשתם להחמיר את הענשה על העלבת שוטרים, הח"כים שהשתתפו בדיון, תקפו בחריפות את המפכ"ל והנציגים (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

בדיון שנערך היום (רביעי) בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, דנו בנושא החמרת הענישה כלפי אלו המעליבים או פוגעים בעובדי ציבור - כמו שוטרים ורופאים, המפכ"ל השתתף ואף דיבר בדיון - וקיבל התקפות קשות מצד חברי הכנסת, אורי מקלב, גבי לסקי ושמחה רוטמן.

ח"כ רוטמן אמר בדיון: "כאשר שוטר תוקף אזרח, בדידי הווא עובדא, כאשר שוטרים תקפו אותי בניגוד לחוק -ועצרו אותי מול כל המצלמות וכלאו אותי כליאת שווא, הגשנו תלונה על מה שקרה למשטרה וקיבלנו תשובה מלאת שקרים, שהשוטרים בסדר".

עוד אמר רוטמן: "אם הייתם יודעים לפתור זאת, זה היה בסדר, אבל אדוני המפכ"ל אתם משקרים במצח נחושה, אז כשהמפכ"ל היה מגיע לפה להגן על שוטרים, זה היה בסדר, אבל אתה מגן על שוטרים שפועלים לא כשורה".

"הנתונים מראים שעצרתם הרבה אנשים, שלא היה צריך, אלו נתונים שלכם, אנחנו לא משטרה שיש לה מדינה, אנחנו מדינה שיש לה משטרה, אם לא הצלחתם לשכנע את השר להגן עליכם, אתם לא יכולים לבקש זאת מהכנסת".

ח"כ אורי מקלב פתח במתקפה חריפה על מפכ"ל המשטרה ואמר: "כל מפגש בין שוטר לאזרח נגמר במעצר או בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, גם האזרחים עוברים שיימינג והעלבות על ידי המשטרה, חיים מזרחי נפגע על ידי שוטרים, משפחת כדורי נעצרה בהשפלה גדולה לשווא ואתם אפילו לא התנצלתם".

מקלב תוקף את המפכ"ל - מה עם חיים מזרחי?

מפכ"ל המשטרה ניסה להתגונן ופנה לח"כ מקלב: "אתה יודע בכמה תיקים אנחנו מטפלים ביום?" מקלב השיב: "לא הגעת לפה לדיונים על שמירת זכויות האזרחים, אלא רק כדי לדאוג לשוטרים, לצערנו כל סירוב הזדהות על אי חבישת מסכה נגמר במעצר".

המפכ"ל שדיבר קודם לכן הסביר: "השוטרים הם פניה של המדינה" - המפכ"ל ציטט את דוד בן גוריון והוסיף: "כדאי שתכירו במציאות שאנחנו מתמודדים איתה: מציאות בלתי נסבלת, שצריך לתת לה מענה וההצעה לבטל את סעיף החוק, רק תחמיר את המצב".

המפכ"ל שבתאי בדיון

"המגמה, להחמיר את הענישה על פגיעה בעובדי ציבור. המעשה של אתמול, של הפגיעה ברופאה, כנראה התחיל במילוליות כזו או אחרת קודם לכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר