ממשלת שינוי?

הצביעות של יאיר לפיד; מדוע סגן השר מתן כהנא לא מתפטר?

בזמן שב'יש עתיד' נלחמו ועתרו לבג"ץ נגד ח"כ לשעבר ליצמן, שרצה להיות סגן שר, כעת, כשנכשלו להעביר שוב את מינוי של כהנא לשר הדתות, הוא נותר בתפקיד הסגן, ואין פוצה פה ומצפצף (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר הדתות בנט עם סגנו, מתן כהנא (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ממשלת שינוי? כמעט שבע שנים אחרי שיעקב ליצמן אולץ להתמנות לשר, שוב חוזר על עצמו התרחיש - אך הפעם אין פוצה פה ומצפצף. לפני כשבוע, ניסו להחזיר את חה"כ מתן כהנא לתפקיד שר הדתות, אך בשל חולשת הקואליציה ההצעה נפלה על חודו של קול וכהנא לא נבחר לכהן כשר ונשאר בתפקידו כסגן שר הדתות.

כזכור, בשבוע שעבר, אחרי שהתפטר מתפקידו במסגרת החוק הנורבגי, על מנת למנוע מח"כ לשעבר יום טוב כלפון לערוק, מליאת הכנסת דחתה את בקשת הממשלה למנות מחדש את ח"כ מתן כהנא לשר הדתות, כהנא המשיך בתפקידו כרגיל כשסמכויות השר בידיו אך התפקיד בפועל נמצא אצל רוה"מ נפתלי בנט.

לפני כשבע שנים אירע מקרה דומה, בהוראות מועצת גדולי התורה וכהמשך למסורת ארוכה, ח"כ לשעבר, יעקב ליצמן, ביקש להימנע מישיבה בפועל בממשלה בטענה כי כך הוא מכיר חלילה בחילולי השבת, במקום הוא מונה לתפקיד סגן שר במעמד שר הבריאות.

מי שלא אהב את המינוי את היה יו"ר יש עתיד וראש הממשלה החליפי כיום, יאיר לפיד, שהגיש עתירה לבג"צ וטען בתוקף: "לא יכול להיות שבראש משרד הבריאות, עומד אדם שלא מוכן להישבע אמונים למדינה".

בהזדמנות אחרת תקף: "לקחת כסף אין בעיה, לשלוח את הילדים שלנו לצבא זה בסדר, אבל לשיר את ההמנון או לשים סיכה עם צבעי הלאום הם מסרבים, כי הם לא מוכנים להכיר בנו. זו שערורייה".

בג"צ קיבל את העתירה והורה לראש הממשלה דאז, נתניהו, כי כיוון שהנושא לא הוכנס בפירוש להסכם הקואליציוני, עליו למנות שר בריאות בתוך 60 יום, אחרי התכנסות של מועצת גדולי התורה ודיונים ארוכים הוחלט לשבור מסורת של עשרות שנים, ולראשונה מונה שר רשמי מטעם אגודת ישראל.

כאמור, גם בממשלה הנוכחית, בה יאיר לפיד נמצא כחבר מרכזי, כראש ממשלה חליפי וכמי שאמור להחליף את בנט ברוטציה, יש מאילוצים שונים, ובדומה לליצמן, סגן שר במעמד שר.

עם הקמת הממשלה הכריזו כל הגורמים על 'ממשלת שינוי', מה שהיה פעם - כבר לא יהיה, אך נראה כי למרות ההכרזות הגדולות, בממשלה בוחרים להמשיך באותה דרך נגדה כה זעקו ומבכרים להעלים עין ממה שפעם היווה עילה לעתירה גדולה.

מחבר הכנסת מתן כהנא ודוברות יש עתיד טרם נמסרה תגובה, לכשתגיע תגובה, נעלה ככתבה וכלשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר