הבלאגן בימין החל

אמסלם: "רע"מ לא פסולה"; נתניהו: "לא הסכמתי לכך"

ח"כ דודי אמסלם ששואף לכהן כשר המשפטים אמר שמנסור עבאס וחבריו רצויים אם לימין יהיה 61 בלעדיו, סמוטריץ' כעס ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו מיהר להגיב בחריפות (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דודי אנסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מערכת הבחירות החמישית מסתמנת עבור ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כלהיות או לחדול: אם ישיג את הרוב הדרוש להקמת ממשלה ישוב ויכהן בתפקיד שהוא כ"כ אוהב, אך אם לא - ייתכן וגוש הימין, עליו שמר וששמר עליו, יתפוגג. למרות זאת, עוד טרם פיזור הכנסת, וכבר החלה המחלוקת בגוש הימין.

ח"כ דודי אמסלם מהליכוד, המועמד בעיני עצמו לתפקיד שר המשפטים בממשלת נתניהו הבאה, אמר בריאיון ב'חדשות 12' כי מפלגת רע"מ, אותם כינה בעצמו פעמים רבות "תומכי טרור" ו"הזרוע הפוליטית של החמאס", תהיה רצויה בקואליציית נתניהו, אם גוש הימין ישיג לבדו 61 מנדטים. "מפלגות אנטי-ציוניות לא יכולות להיות חלק מהממשלה, כל עוד הממשלה לא מונה 61. אם מנסור עבאס רוצה להצטרף לאחר שיש לנו 61, אהלן וסהלן. אנחנו לא יכולים להישען עליו. היהודים נכון להיום לא יכולים להישען על מפלגה אנטי-ציונית", אמר אמסלם.

דברי הח"כ עוררו סערה פנימית בגוש הימין, כאשר מיד לאחריה הגיבו השותפים הפוליטיים יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ויו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, והתחייבו כי לא יסכימו למהלך כזה בשום אופן.

"מפלגת הציונות הדתית לא תשב בשום מצב באותה קואליציה עם תומכי טרור, נקודה", הודיע סמוטריץ', שבלם מנתניהו להרכיב ממשלה עם עבאס בסיבוב האחרון. "דודי יקירי, לא מתאים ולא שייך. אחרי השנה שעברנו ברור שלרע"מ יש מקום בפרלמנט בסוריה - לא בישראל!", כתב בן גביר.

בלשכת ראש האופוזיציה הבינו שמדובר במוקש פוליטי, ומיהרו לשחרר הבהרה, בשם מפלגת הליכוד: "הדברים נאמרו בניגוד לעמדתו ולא על דעתו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. נתניהו מעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים לכלול את רע"מ בקואליציה שלו".

אחרי הכחשת נתניהו, גם אמסלם הבין שהוא מוכרח להגיב, ואמר: "אנחנו מתכוונים להקים ממשלה לאומית שתקדם את ערכי היהדות והציונות, תקדם חקיקה ותבצע רפורמות נרחבות ומתבקשות במערכת המשפט. נקים ממשלה של 61 רק עם מפלגות הגוש האמוני".

למרות זאת, חידד אמסלם: "הליכוד לא מפלגה גזענית ולא תיפגע באזרחים הערבים שנאמנים למדינת ישראל. מי שירצה לקדם נושאים אזרחיים בחברה הערבית ימצא אצלנו אוזן קשבת ונכונות לשיתוף פעולה. מי שירצה לקדם נושאים לאומיים פלסטיניים ולתמוך בטרור - לעולם לא יהיה איתנו בקואליציה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר