דרמה ברגע האחרון

'הרשימה המשותפת' מתפרקת: בל"ד התפצלה ותרוץ בנפרד

בעקבות התנגדות לסדר ברשימה: סיעת בל"ד ברשימה הערבית המשותפת הודיעה הלילה ברגע האחרון לפני סגירת הרשימות כי תרוץ בנפרד (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

האירוע שיביא לגוש נתניהו את 61 המנדטים ואת הניצחון? הרשימה הערבית המשותפת התפצלה הלילה (חמישי), רגע לפני סגירת הרשימות. סיעת 'בל"ד' הודיעה כי תרוץ באופן עצמאי.

הפיצול התרחש ברקע מאבקים על סדר הרשימה. בבל"ד דחו את הסכם חלוקת המנדטים בין הסיעות השועות, עליו חתמו אתמול, ודרשו לבטל את הרוטציה על המקום השישי ברשימה.

במהלך הערב נעשו ניסיונות לבטל את ההתפרקות. 'וועדת המעקב' השיגה פשרה ולפיה הרשימה תוגש ללא רוטציה, כפי שרצו בל"ד, ואילו בהמשך יוחלט על פשרה בין הצדדים. כך לפי הדיווח של העיתונאי מוחמד מג'אדלה מחדשות 12. אולם בחד"ש ותע"ל סירבו לתיווך - ובל"ד הודיעה כי תרוץ עצמאית.

בבחירות הקרובות לכנסת, שיתקיימו בעוד מחמישים ימים, יתמודדו שלוש רשימות ערביות לכנסת - רשימת רע"מ של מנסור עבאס, שלפי הסקרים נמצאת סמוך לאחוז החסימה, רשימת תע"ל חד"ש - שרידי 'המשותפת', ורשימת בל"ד.

לפירוק המשותפת עשוי להיות תפקיד מכריע - אם בל"ד אכן תרוץ עד הסוף ולא תעבור את אחוז החסימה, או אם שרידי המשותפת תע"ל וחד"ש לא יעברו - בהבאתו של נתניהו ל-61 מנדטים. ברשימה המשותפת אמרו הערב כי מאמינים שבל"ד תפרוש מהמרוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר