תומך באיילת שקד

ומי מאשים את החרדים שילכו עם השמאל? הרב יעקב מדן

ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב יעקב מדן, שבירך את נפתלי בנט שהקים ממשלה עם השמאל והערבים והתפלל שממשלתו תצליח, מאשים כי החרדים עלולים ללכת עם השמאל

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הרב יעקב מדן (צילום: Oren Nahshon / FLASH90)

ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב יעקב מדן, שבירך את נפתלי בנט שהקים ממשלה עם השמאל והערבים והתפלל שממשלתו תצליח, מאשים כי החרדים עלולים ללכת עם השמאל וזאת במכתב תמיכה שהוציא באיילת שקד ובמפלגת 'הבית היהודי' שלא עוברת את אחוז החסימה.

"השאלה הגדולה היא", כותב הרב מדן במכתבו, "מי המפלגה שתהיה לשון מאזניים בתיקו המאיים שנקלענו אליו בעל כרחנו בכל מערכות הבחירות האחרונות. תיקו זה עלול להוות סכנה אסטרטגית קיומית, בעיקר בעת הזאת של איומים עלינו מטהרן ועד ג'נין.

"שתי האפשרויות המסתברות העומדות על הפרק בשאלת לשון המאזניים הן המפלגות הערביות מצד אחד, ומפלגת הבית היהודי, אם אכן תעבור את אחוז החסימה, מצד שני. מהנחה שמפלגת הבית היהודי לא תעבור את אחוז החסימה קיימת לדעתי סכנה של ממש, שמפלגות השמאל יגיעו להסכמה על תמיכה ערבית, לפחות מבחוץ, ויקימו ממשלה. המחיר העלול להיות משולם בתמורת לתמיכה זו הוא מחיר העלול להעמיד בסימן שאלה את המשך דרכה של מדינת ישראל כמדינה יהודית (כולנו מסכימים על הצורך לתת לכל אזרח את כל מלוא זכויותיו במדינה, ולא על כך הדיון). מדינת ישראל כמדינת כל אזרחיה ולא כמדינה יהודית תהיה גוויעת חלום הדורות הציוני".

עוד הוא כותב כי "האפשרות שתיארתי כאן אינה האפשרות היחידה אם לנתניהו ולמפלגות הלוויין שלו לא יהיה רוב. קיימות גם אפשרויות פחות פסימיות (כמו חבירת החרדים לגוש השמאל). אך הסכנה שתקום ממשלת שמאל בתמיכה חיצונית של הערבים היא סכנה ממשית, והיא אמורה להדיר שינה מעינינו".

הרב מדן כותב כי "קיימת אפשרות שלמרות התגייסות, אם לא תהיה חזקה דיה, הבית היהודי לא יעבור, ותחושת ההחמצה של המצביעים תהיה מרה וחמוצה. לעניות הבנתי - הסיכוי להפוך את חוסר ההצלחה הנוכחי של הימין להכרעה ביום הבחירות מכוח לשון המאזניים של הבית היהודי צריך לגבור על הפחד מההחמצה. קיים סיכוי, ואסור לנו לבזבז אותו".

בהמשך הוא תוקף את נתניהו וכותב כי "מול דבריי עומדת תחושת נקמנות עמוקה מאוד של מאוכזבי 'ימינה' בבחירות האחרונות ושנאה עמוקה מאוד של משפחת נתניהו לאיילת שקד. אסור שנקמנות ושנאה יכתיבו לנו לקבור את הסיכוי להכריע בהכרעה יהודית – ציונית את הבחירות הבאות עלינו לטובה".

כזכור, אותו הרב מדן שמביע חשש מחבירה של החרדים לגוש השמאל בירך את בנט על הקמת הממשלה ואמר בראיון ל'כאן חדשות' כי "אני בטוח שבנט עושה את הדברים כי הוא מאמין שכך יטב לעם ישראל. מתפלל ומברך שהדרך תצליח, אף שאיני מסכים איתה".

לפני מספר חודשים אמר הרב מדן בכנס בו השתתף: "היה פה מתן כהנא, אני אחד מהאבלים הגדולים על זה שהוא לא ממשיך לנהל את משרד הדתות, אני חושב שאפשר היה להגיע להישגים גדולים בהרבה תחומים ואני מקווה שאפשר יהיה לעשות את הדברים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר