ההסכם ייחתם השבוע

בג"ץ דחה פה אחד את העתירות שהוגשו נגד ההסכם עם לבנון

שלושת שופטי בג"ץ בראשות הנשיאה אסתר חיות דחו את העתירות נגד הסכם הגז עם לבנון, את הנימוקים להחלטה השופטים ימסרו בהמשך | בעקבת דחיית העתירות החתימה על ההסכם של ישראל ולבנון צפויה כבר בסוף השבוע הקרוב, לאחר אישור ההסכם בממשלה ביום חמישי (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הדיון בבג"ץ, ביום חמישי (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שלושת שופטי בג"ץ בראשות הנשיאה אסתר חיות דחו הבוקר (ראשון) את העתירות נגד הסכם הגז עם לבנון, את הנימוקים להחלטה השופטים ימסרו בהמשך.

ביום חמישי האחרון התקיים הדיון בבג"ץ בעתירות שהגישו ארגוני הימין "לביא" ופורום קהלת וח"כ איתמר בן גביר, בדרישה שההסכם יובא לאישור הכנסת ולמשאל עם, לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד החליט שלא להביא את ההסכם לאישור הכנסת.

ראש אמ"ן נועד עם השופטים בדלתיים סגורות והסביר להם את הדחיפות הביטחונית לאשר את ההסכם. כעת, כאמור, החליטו השופטים לדחות את העתירות.

בעקבות החלטת בג"ץ, ביום חמישי צפויה להתכנס הממשלה לאישור ההסכם ומיד לאחר מכן יתקיים טקס החתימה על ההסכם עם לבנון.

אמש דווח ב'חדשות השבת' ב'כאן 11' כי לבנון וישראל צפויות לחתום על ההסכם בנוגע לגבול הימי בסוף השבוע הנוכחי, ככל נראה ביום חמישי או ביום שישי.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח בסוף השבוע כי המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, צפוי להגיע לביירות באמצע השבוע וכי הצד הישראלי עדכן את האמריקנים שישראל תהיה מוכנה לחתום על ההסכם במטה האו"ם בא-נאקורה בהמשך השבוע.

נשיא לבנון, מישל עון, יקבל ביום שלישי את ההחלטה הסופית מי תהיה האישיות שתייצג את לבנון בחתימת ההסכם. החתימה תהיה בשני חדרים נפרדים, כשאת שני הצדדים ילוו נציגים אמריקנים ונציגי האו"ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר