חרף הביקורת | שקד התנגדה

הממשלה אישרה את הסכם הגז עם לבנון "לא כל יום מדינת אוייב מכירה בישראל"

ממשלת ישראל אמורה לחתום היום על הסכם הגז עם לבנון. בפתח ישיבת הממשלה אמר לפיד: "זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אוייב מכירה במדינת ישראל" | רה"מ החליפי בנט: "אחרי הבחירות אנו זקוקים לאחדות" | שקד הצביעה נגד ההסכם (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד ובנט בישיבת ממשלה (צילום: לע"מ)

הסכם הגז עם לבנון: הממשלה התכנסה הבוקר (חמישי) לישיבה שאינה מן המניין במשרד ראש הממשלה, כדי לדון ולאשר סופית את הסכם הגבול הימי עם לבנון.

לאחר דיון שנמשך כמחצית השעה, הממשלה אישרה באופן סופי את ההסכם הימי בין ישראל ללבנון. כאשר בעוד זמן קצר ראש הממשלה לפיד יקיים טקס חתימה על ההסכם בנוכחות צוות המשא ומתן הישראלי.

מי שהתנגדה להסכם ואף הצביעה נגד, היא יו"ר הבית היהודי ושרת הפנים איילת שקד.

בדוברות משרד ראש הממשלה מעדכנים, כי בהמשך היום יתקיים טקס החתימה הרשמי על ההסכם בהשתתפות צוותי המשא ומתן הישראלים והלבנונים בבסיס האו"ם בנקורה, והגשתו כמסמך רשמי לאו"ם.

בפתח ישיבת הממשלה אמר לפיד: "אני שמח לפתוח ישיבת ממשלה מיוחדת זו, כדי לאשר את ההסכם ההיסטורי על הגבול הימי עם לבנון. זהו הישג כביר למדינת ישראל, והישג לממשלת ישראל. זהו הסכם שמחזק ומבצר את בטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול חיזבאללה והאיומים מצפון. יש קונצנזוס נדיר בכל מערכות הבטחון על החיוניות של ההסכם. שר הבטחון בני גנץ, צה"ל, מוסד, שב"כ והמל"ל, כולם כאחד חתומים על המהלך ועל תרומתו לבטחון ישראל ולצרכים המבצעיים שלנו".

למרות הביקורת הרבה, לפיד טוען: "זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אוייב מכירה במדינת ישראל, בהסכם כתוב, למול כל הקהיליה הבינלאומית. לא כל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות בטחוניות וכלכליות להסכם. וכמובן, זהו הישג כלכלי. אתמול החלה ההפקה ממאגר כריש. ישראל תקבל 17% מהרווחים של מאגר כאנה-צידון, המאגר הלבנוני, מה שיכניס למשק המדינה כסף שישמש לרווחה ובריאות, חינוך ובטחון".

דבריו של לפיד בישיבת הממשלה, לפני כחודש (לע"מ)

"הממשלה הניחה את ההסכם לפני 15 יום על שולחן הכנסת. נערך בכנסת הליך קפדני של בקורת ופיקוח, רובו בוועדת החוץ והבטחון, כולל החלקים החסויים שהוצגו בוועדת המשנה למודיעין. אני מודה ליו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, שניהל דיונים מעמיקים, מקיפים, וחסרי פניות. כידוע, התהליך שהובלנו אותגר בבג"ץ בטענות שונות. בית הדין העליון קבע פה אחד שהממשלה ניהלה הליך תקין, ראוי וחוקי. האחריות היא עלינו, ולפיכך הסמכות היא בידינו. בידה של הממשלה", סיים לפיד.

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, אמר קודם כניסתו לישיבת הממשלה: "בעת הזו אנו זקוקים לאחדות. אחרי הבחירות זקוקים לממשלת אחדות רחבה", כשנשאל אם הוא תומך בשקד, בנט בחר שלא להשיב.

שר המשפטים סער אמר: "ההסכם על הגבול הימי עם לבנון הוא הסכם נכון. הוא עדיף לאין שיעור על החלופה של העדר הסכם, מבחינה מדינית, בטחונית, כלכלית. הממשלה היום תעשה את הדבר הנכון כאשר היא תאשר אותו. הממשלה תעשה גם את הדבר הנכון כשתאשר את ההחלטה בדבר הקיצוץ שנועד לתקצב את ההסכם שאליו הגענו עם הסתדרות המורים. אני חושב ששרת החינוך כאשר נלחמה על ההסכם הזה עשתה דבר גדול מאוד לטובת העתיד של מערכת החינוך בישראל, וחשוב שהיום אנו משלימים את המלאכה בהחלטה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר