מגבה את סמוטריץ'

ח"כ דיסטל-אטבריאן נגד השב"כ: "אין להם זכות לסתום לו את הפה"

חברת הכנסת הצבעונית ממפלגת הליכוד, יצאה היום כנגד ההתקפות אותן חווה חה"כ בצלאל סמוטריץ', מאז נאומו אמש על מחדלי השב"כ ברצח רבין, לדבריה: "אין לשב"כ שום זכות לבקר ריבון שנבחר באופן דמוקרטי" (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |

מאז נאומו אמש (שני) של חבר הכנסת סמוטריץ', על מחדלי השב"כ ברצח רבין, הוא ספג מתקפות רבות ואף ננזף על ידי השב"כ.

מי שהתייצבה היום (שני) להגנתו, היא חברת הכנסת ממפלגת הליכוד - גלית דיסטל אטבריאן, שבריאיון שהעניקה לתחנה הצבאית גלי צה"ל.

"אין להם שום זכות לבקר ריבון שנבחר באופן דמוקרטי ואומר את דעתו", אמרה דיסטל והוסיפה: "הם (השב"כ) יכולים לומר, בואו ותחקרו, הם יכולים גם להציג את עמדתם או לנסות לסתור את דבריו (של סמוטריץ')".

"אבל לנזוף בו, למשמע אותו, לומר על עובדות אמיתיות שהן קונספירציות, זו בעיניי חריגה איומה מגבולותיהם ומגבולות השיח שמותר להם במדינה דמוקרטית", אמרה הח"כית.

כזכור, סמוטריץ' אמר אמש בנאומו: "לא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הביטחון (שב"כ) שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו."

בשב"כ הגיבו ב"זעזוע עמוק" על דבריו של סמוטריץ' והוסיפו: "גם ביום כזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני".

אך מי שהצדיק במעט את דבריו של סמוטריץ', עם הסתייגות, הוא ישראל חסון, לשעבר סגן ראש השב"כ, שטען היום לעיתונאים ליבסקינד וליברמן ברשת ב', כי "באירוע רבין השב"כ ללא ספק כשל והוא הראשון שלקח אחריות".

"הבעיה היא", הוסיף חסון, שאדם המיועד לשמש כשר בכיר יש לו את כל הכלים כשר כדי לבדוק את הטענות הללו ולא להטיח אשמות חסרות בסיס וחסרות שחר על גבול המורשעות בגוף כה חשוב ולכרסם באמינותו".

ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר (מהליכוד) תקף היום את דבריו של סמוטריץ' בכאן חדשות ואמר: "להטיל רפש בסדר גודל כזה בשב"כ, אלה מילים חשוכות".

עוד אמר דיכטר: "המודעות לכישלון באבטחה של רבין עמוקה מאוד. התחקירים שהיו לאחר מכן היו עמוקים מאוד. מניפולציות זה לא שיטת עבודה, בטח לא בשב"כ. אני הייתי מציע לסמוטריץ' להשפיע על העתיד ולא על העבר".

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אמר: "אמירתו החמורה של ח״כ סמוטריץ כי שרות הבטחון הכללי עודד את רצח ראש הממשלה רבין ז״ל, היא האשמה שקרית ופסולה ביותר. הבחירה לומר דברים קיצוניים וקונספורטיביים אלו, מעל בימת הכנסת ביום הזיכרון הממלכתי לרצח רבין מעידה על דרכו של ח״כ סמוטריץ. אין מקום לאמירות כאלו בישראל, במיוחד שלא על ידי נבחר ציבור. אני קורא לשותפיו העתידים לממשלה לגנות את דבריו החמורים".

סמוטריץ' הגיב בחשבונותיו ברשתות החברתיות וכתב אמש: "מצער מאד שהשב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן ״שמפניה״ שביצע פרובקציות ותרם במעשה ובמחדל לרצח הנורא ומוסיף חטא על פשע ותוקף נבחר ציבור בשל כך. חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי".

היום שוב כתב סמוטריץ' תגובה: "אין שום קונספירציה - הרוצח המתועב יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וכולנו עדיין כואבים ומזועזעים מהרצח הנורא. כן היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב״כ, וכן, עד היום הוא מסרב לקחת עליו אחריות. התקשורת כדרכה שוב מעוותת ומסלפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר