נערך לתפקיד

סמוטריץ' לרה"מ המיועד נתניהו: מוותר על האוצר, רוצה את משרד הביטחון

יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', הודיע אמש לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, כי הוא מוותר לאריה דרעי על תפקיד שר האוצר וכעת הוא מבקש לידיו את תפקיד שר הביטחון • סמוטריץ' נערך לתפקיד ונפגש עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמוטריץ' בדרך לפגישה עם נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשלת נתניהו השישית: ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מבקש מהשותפות הקואליציוניות שלו לקדם ככל האפשר את המשא ומתן בכדי להשביע ממשלה חדשה כבר בשבוע הבא.

נתניהו היגע להסכמות עם 'יהדות התורה' ו'הציונות הדתית' באשר לקידום פסקת ההתגברות ברוב של 61 ובכך סלל את הדרך לחתימת הסכם קואליציוני מהיר. הצדדים סיכמו על הסכם רזה בו כל סיעה תעלה את קווי היסוד שלה ולאחר הקמת הממשלה ההסכם יורחב ויפורט.

נציגי סיעת ש"ס ייפגשו הבוקר (חמישי), בשעה 11, עם צוות המו"מ של הליכוד במצודת זאב בתל אביב, לניסוח עקרונות ההסכם הקואליציוני. נציגי ש"ס במו"מ יהיו בין היתר חברי הכנסת: יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטון, משה ארבל, וינון אזולאי.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', יו"ר ש"ס, אריה דרעי, דורש מנתניהו 4 תפקידי שר לצד 5 תיקים: משרד הפנים, משרד הרווחה, משרד נגב גליל, משרד הדתות, שר במשרד האוצר וראש ועדת הפנים.

בתוך כך, יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', הודיע אמש לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, כי אם אריה דרעי מתעקש על תפקיד שר האוצר וכעת הוא מבקש לידיו את תפקיד שר הביטחון. כמו כן, סמוטריץ' החל להיערך לאפשרות שייכנס לתפקיד הבכיר ונפגש בימים האחרונים ע אלופים במיל' ובכירים אחרים במערכת הביטחון.

סמוטריץ' התבטא בשיחה עם נתניהו כי לא יהיה מוכן לוותר וכי הוא עומד על דרישתו: או משרד האוצר או משרד הביטחון. טרם ברור כיצד ינהג נתניהו.

בינתיים, נתניהו נערך לפשרות שלא יצליח להרכיב ממשלה כבר בשבוע הבא ולכן הוא פועל בכל מקרה להחליף את יו"ר הכנסת מיקי לוי ביו"ר כנסת זמני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר