תיעוד קולני

שאגות בוז לבן גביר בנאומו באזכרת הרב כהנא, כך הוא הגיב

נאומו של חבר הכנסת איתמר בן גביר באירוע האזכרה לרב מאיר כהנא הופר בקריאות "בוז", לאחר שאמר כי אינו מסכים עם כל משנתו (פוליטי אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נאומו של בן גביר מופר (צילום: ידידיה אפשטיין, חדשות מהרגע)

חבר הכנסת ויו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית', איתמר בן גביר, ספג הערב (חמישי) קריאות בוז, במהלך נאום שנשא לרגל יום השנה של הרב מאיר כהנא ז"ל, באירוע האזכרה השנתי לזכרו, זאת לאחר שאמר כי אינו מסכים עם חלק ממשנתו.

בהמשך, אחרי שסיים את נאומו, הגיב: "מותר, מותר לצעוק, זה בסדר גמור", כששאלו אותו על השאגות שקיבל.

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר הערב על השתתפות של ח״כ בן גביר בטקס הזיכרון של הרב כהנא: "לחגוג מורשת של ארגון טרור זה דבר מבחיל, אנחנו מודאגים מהשימוש במורשתו וברטוריקה של כהנא מצד פעילי ימין קיצוני אלימים. זו הסיבה שבגללה ארגון כהנא חי עדיין מוגדר על ידי ארה"ב כישות טרוריסטית".

מוקדם יותר היום פרסם בן גביר בטעות בסטטוס הוואטספ שלו קטע שנראה כנאום שתכנן לשאת לזכרו של הרב כהנא.

עיתונאים ופרשנים הסיקו כי הפרסום מעיד על כך שבן גביר מתכוון להשתתף בכנס לזכרו למרות שטען כי הוא השתנה וכבר לא נמצא בעמדות שהיה בעבר.

בן גביר מגיב לקריאות הבוז (צילום: חיים גולדברג)

בהמשך הודיע בן גביר כי ישתתף באזכרה ואף פרסם "טיוטה" מנאומו. בין היתר הוא הדגיש, כלשונו, כי הוא מכבד את הרב כהנא שהיה אוהב ישראל גדול אך במקביל לא מסכים עם כל דעותיו ביחס לגירוש ערבים וחופי ים נפרדים.

"נער הייתי וגם בגרתי ומאז הייתי בן 16, כל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם, את מי שפעל למען יהודי ברית המועצות ודאג לפעול לפתיחת מסך הברזל, את מי שנלחם באנטישמיות נגד יהודים בארצות הברית ופעל לחוקק חוק עונש מוות למחבלים", אמר בן גביר.

"אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים, אמנם אחרי שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה לכל אחד: קיבוץ גלויות אמיתי.

"כמו רובנו, הרב כהנא עבר בחיים לא מעט. היו שנים בהיסטוריה שלו ופעולות שונות ודברים שהיום אני גם פחות מסכים איתם. היו תקופות שביקש להיכנס לפוליטיקה והיו תקופות שפחות. היו תקופות בהן דיבר על רוב הערבים והיו תקופות שרק על חלקם. היה הרב כהנא בישיבה בשיעורים ובלימוד והיה הרב כהנא בציבור בעצרות ובכיכרות".

בשלב הזה אמר: "זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא ולא תומך בגירוש כל הערבים, ולא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים, אם כי ודאי ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ למען צביונה היהודי של ישראל, למען ההתיישבות והזהות היהודית. אבל נדמה לי שגולת הכותרת של הרב כהנא הייתה אהבה. אהבת ישראל בלי חשבון בלי פשרות מבלי שום שיקול אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר