לא יורדים מהעץ

סביבת סמוטריץ': ירדנו מ'האוצר', אנו דורשים את 'הביטחון'

בסביבתו של בצלאל סמוטריץ' יו"ר 'הציונות הדתית' - סיעה המונה שבעה מנדטים, מתעקשים עדיין לקבל את תיק הביטחון עבור היו"ר, ומסבירים: "המשא ומתן על תיק האוצר מאחורינו" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
סמוטריץ' מגיע שעבר למו"מ עם הליכוד בירושלים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הקשיים בהרכבת הממשלה נובעים כך על פי הדיווחים, בשל ההתעקשות של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', לעמוד בראשות משרד הביטחון, דרישה שעדיין ב'ליכוד' מסרבים לה.

בכאן חדשות דווח הערב (ראשון), כי צוותי המו"מ הורו לסמוטריץ' ודרעי להיפגש ביניהם ולהגיע לסיכומים בנוגע לתיק האוצר, ושיחליטו ביניהם מי יותר מתאים לתפ]קיד שר האוצר, מכיוון שמשרד הביטחון לא על פרק בעבור שניהם.

בסביבתו של דרעי, רצו להיפגש עם סמוטריץ' ולהגיע לסיכומים, אך סמוטריץ' סירב והבהיר, כי מבחינתו הוא רוצה את תיק הביטחון ודחה את ההצעה של צוותי המו"מ מטעם הליכוד.

מי שמנסה לתווך בין נתניהו, סמוטריץ' ודרעי בניסיון לייצר פתרון למחלוקת שקיימת בין השלושה בסוגיית תיקי הביטחון והאוצר, הוא יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, שמנסה כאמור לתווך בין הצדיים ולהביא לסיום הנתק בין סמוטריץ' לנתניהו.

כזכור, מוקדם יותר הערב דווח על סקר חדש שפורסם, בו נשאלו העונים - "מי לדעתכם אשם בעיכוב בהקמת הממשלה החדשה?" 60% השיבו, כי האשם הוא יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ', 18 אחוזים סבורים, שנתניהו הוא האשם בעיכוב הקמת הממשלה, מנגד, רק שלושה אחוזים מאשימים את יו"ר ש"ס אריה דרעי באי הקמת הממשלה.

כזכור עוד, מוקדם יותר היום יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ התייחס בציוץ פומבי בטוויטר למשא ומתן התקוע של מפלגתו עם הליכוד והצהיר כי לא יוותר על דרישותיו.

הציוץ התוקפני, שהאשים את הליכוד בכך שהפך את סיעתו לאויבת, מגיע על רקע דרישותיו של סמוטריץ לקבלת תיק הביטחון או האוצר.

"נעמוד על הדרישות שלנו כדי להבטיח הקמת ממשלה טובה ויציבה במהירות האפשרית, שתעשה טוב ותוביל מדיניות ימין אמיתית", כתב סמוטריץ.

לדבריו, "לא ייתכן שבכל פעם שאנחנו לא עומדים דום מול דרישות הליכוד יהיו מי שיהפכו אותנו לאויבים, יסיתו נגדינו ויכפישו אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר