"אפעל על פי החוק"

כך הגיב חה"כ מיקי לוי לסוגיית מינוי יו"ר הכנסת הבא

יו"ר הכנסת מיקי לוי, התייחס היום לראשונה לסוגיית מינוי מחלפו בתפקיד ואמר בכנס בהרצליה: "אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יו"ר הכנסת הבא; אפעל על פי החוק ופסיקת בג"צ" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מיקי לוי בכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', נועד הלילה (שלישי) לפגישה ממושכת עם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, וצוותי המשא ומתן. בתום הפגישה הודיעו הצדדים בהודעה משותפת כי: "הליכוד והציונות הדתית התקדמו הלילה במו״מ והגיעו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים. המו"מ יימשך מחר", יו"ר הכנסת התייחס היום לראשונה לנושא.

יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי, נאם לפני שעה קלה (שלישי) באוניברסיטת רייכמן לציון כ"ט בנובמבר ואמר: "ההסכמים הקואליציוניים המתגבשים מעידים כי איננו ניצבים רק בפני שינוי שלטוני, כי אם גם בפני שינוי משטרי. יש פה רוב המעוניין לקחת לעצמו כוח חסר מעצורים ובלמים".

על פסקת ההתגברות אמר: "ממשלת הימין הקיצונית והשמרנית הבאה, מבקשת לפרק את כל האיזונים ואת כל בולמי הזעזועים שהורכבו בעמל רב ובשום-שכל מאז קום המדינה. פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, מאיימת על נשמתה הדמוקרטית של המדינה. אם רוצים לבנות את הבניין החוקתי של מדינת ישראל, אי אפשר להתחיל בקומה ה-11 עם פסקת ההתגברות. צריך לשבת באופן מסודר, להסתכל על המכלול, לעגן זכויות, ולהסדיר את כל מערכת היחסים החוקתית בין רשויות השלטון".

"אף ממשלה לא תוכל לכבות את החופש הישראלי ואת הערכים הדמוקרטיים שלנו. אני מאמין בתרבות הדמוקרטית שטבועה במדינת ישראל ובאזרחיה. אני מאמין ברוח הישראלית שתמשיך להיאבק על זכויות מיעוט ועל זכויות בכלל".

על קביעת המועד לבחירת יושב-ראש כנסת חדש אמר: "בניגוד לכל מיני פרסומים שהופתעתי לשמוע עליהם, אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יושב-ראש הכנסת הבא".

"יש לי כבוד גדול למוסד שבראשו אני עומד, וחילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיני. כשתגיע הבקשה של 61 חברי כנסת, אבחן אותה ואכנס את המליאה על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין בתוך ימים ספורים בכפוף לסדר היום של מליאת הכנסת".

כפי שדווח מוקדם יותר היום, הצדדים (הליכוד וציונות דתית) הצליחו להגיע להסכמה גם בסוגיה הדחופה ביותר לשותפות הקואליציוניות: החלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי. בהודעה נאמר: "בניגוד לפרסומים, הציונות הדתית אינה מתנגדת למינוי יו"ר כנסת זמני והיא נעתרה הלילה לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי יו״ר כנסת זמני באופן מיידי".

ההתקדמות במו"מ עם 'הציונות הדתית' מתרחשת בזמן משבר ביחסים בין אריה דרעי לנתניהו. דרעי עדכן אמש בישיבת סיעת ש"ס: "אנחנו לא קרובים לגמור, היינו קרובים לגמור לפני כמה ימים, יש נסיגה במשא ומתן, עכשיו סיימנו פגישה ארוכה, אני לא אוהב לאיים ולבכות אבל אני אומר שאנחנו צריכים להחליט מה אנחנו עושים וכמה אנחנו יכולים עוד לוותר בשביל להקים את הממשלה, יש גם גבולות שאנחנו צריכים לדעת איפה להציב את הקו האדום".

לדברי דרעי: "לצערי לא כולם הפנימו שש"ס קיבלה 11 מנדטים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו אחת משלושת המפלגות, וכל שניה בודקים 'למה ש"ס ככה', אז אני רוצה לומר: אם לא היינו עושים ויתורים בשבועיים האחרונים לא היינו מגיעים למצב שעכשיו סוף סוף מתחילים לראות כיוון שאפשר לסכם. בלי הוויתור על הרוטציה באוצר, על החלק הראשון ברוטציה שהוא הכי חשוב, לא היינו מתקדמים. ואם לא היינו מוותרים על נגב גליל - גם לא היינו מתקדמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר