בדרך לממשלה חדשה

מי יחליף את לוי? עשרות חברי כנסת חתמו על החלפת היו"ר

למרות מסר שהעבירו, גם חברי הכנסת של יהדות התורה חתמו על החלפת יו"ר הכנסת לוי, שהודיע: "אינני מתכוון לעכב בכוונה את מחליפי" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מיקי לוי. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

'הליכוד' החל היום (שלישי) באסיפת חתימות מחברי הכנסת, במטרה להחליף את יו"ר הכנסת מיקי לוי בזמן הקרוב. בתוך מספר שעות חתמו עשרות חברי כנסת ממפלגות הקואליציה המסתמנת.

לפי הדיווח של עיתונאית חדשות 12 דפנה ליאל, ביהדות התורה העבירו בתחילה מסר לנתניהו ולפיו הם לא יזרזו עם החתימות להחלפת יו״ר הכנסת עד להתקדמות בסוגיית התיקים מולם. חרף זאת בפועל חתמו כל חברי המפלגה.

מוקדם יותר היום התייחס לוי להחלפתו ואמר כי "בניגוד לכל מיני פרסומים שהופתעתי לשמוע עליהם, אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יושב-ראש הכנסת הבא". את הדברים אמר בנאום שנשא באוניברסיטת רייכמן לציון כ"ט בנובמבר.

"יש לי כבוד גדול למוסד שבראשו אני עומד, וחילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיני", הוסיף לוי. "כשתגיע הבקשה של 61 חברי כנסת, אבחן אותה ואכנס את המליאה על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין בתוך ימים ספורים בכפוף לסדר היום של מליאת הכנסת".

כפי שדווח מוקדם יותר היום, הצדדים (הליכוד וציונות דתית) הצליחו להגיע להסכמה גם בסוגיה הדחופה ביותר לשותפות הקואליציוניות: החלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי. בהודעה נאמר: "בניגוד לפרסומים, הציונות הדתית אינה מתנגדת למינוי יו"ר כנסת זמני והיא נעתרה הלילה לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי יו״ר כנסת זמני באופן מיידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר