הספירה לאחור החלה?

נמצאת על הכוונת; היועצת המשפטית לממשלה מצהירה: לא אתפטר

על רקע הצהרתו של בן גביר, כי הוא "מבין את אלו שאומרים כי צריך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה", היועמ"שית מבהירה, כי אין בכוונתה להתפטר (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
לא מתכוונת להתפטר. גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

ברקע התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב - מיארה למתן סמכויות נוספות לשר הממונה על המשטרה - השר המיועד לביטחון לאומי חבר הכנסת איתמר בן גביר, התראיין האחרון היום (ראשון) ל'קול חי' ואמר את הדברים הבאים: "אולי צריך לעשות דיון בממשלה שתקום ולעשות דיון ולקבל החלטות. אני לא רוצה לשלוף מהמותן אבל אני אגיד לכם שני דברים. תבינו מזה מה שתבינו. א. אני שמעתי לא מעט חברים מהממשלה המיועדת שאומרים: "צריך לפטר אותה". ב. היום אני מבין אותם"...

בתוך כך נחשף הערב (ראשון) בחדשות 12, כי בקואליציה המתרקמת לא שואפים לפטר את היועצת המשפטית לממשלה אך מתכוונים בהחלט לאמץ את 'מתווה סער' - אותו מתווה בו החליט שר המשפטים היוצא לפצל את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה (במקרה הזה: היועצת המשפטית לממשלה).

כזכור, טרם מינויה לתפקיד, חתמה גלי בהרב-מיארה על הסכמתה לפיצול סמכויותיה כפי שהציע שר המשפטים גדעון סער, יוזמתו של סער לא הבשילה לכדי מעשה מוגמר בעקבות נפילתה של הממשלה לאחר שנה וחצי בלבד.

אולם נדמה כי היועמש"ית אינה חוששת למעמדה ולתפקידה והיא תוקפת חזיתית את תכניותיו של השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בתגובה לפרסומים השונים על כוונת בן גביר להוביל לפיטוריה טרם עת, הודיעה היועמ"שית למקורביה בשיחות סגורות כי אין בכוונתה להתפטר מיוזמתה בטרם תסיים את שנות כהונתה הקבועות בחוק, אולם אנשי משרד המשפטים הונחו "להוריד פרופיל" בתקופה הקרובה מאחר ועמדותיה ידועות לחברי הממשלה המתרקמת ממילא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר