הצהרת ראשי הסיעות

המסר המפויס של גנץ; סמוטריץ' ללפיד: "הפכת לפעיל BDS"

"אני רוצה לפנות אליך יאיר, אתה ראש ממשלה ושר אוצר לשעבר, מה קרה לך? אין לך טיפת אחריות? הפכת להיות תומך של הBDS?", כך תקף השר סמוטריץ' את ח"כ לפיד - שהגיב לה בחזרה בנאום משלו | גנץ שיגר מסר מפויס לנתניהו וללוין | צפו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני גנץ, היום • צפו (צילום: ערוץ כנסת)

כמדי יום שני, ראש הסיעות מוסרים הצהרות בפתח ישיבות הסיעה בכנסת. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שיגר היום (שני) מסר מפויס לנתניהו, בעוד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את יאיר לפיד.

בפתח דבריו אמר גנץ: "משתתף בצער משפחות הנרצחים בפיגוע הנפשע בירושלים, ומאחל רפואה שלמה לפצועים. הממשלה תקבל גיבוי לכל צעד אחראי שיחזק את הביטחון בכל הזירות. לצד זאת, אני מוטרד מאוד ממה שאני רואה בימים האחרונים: הצעות אינסטנט שלא נשענות על מודיעין או המלצות גורמי הביטחון מסתננות לשולחן הקבינט - שמתנהל כמו פרלמנט. צעדים שננקטים מזה תקופה ארוכה – מוצגים בכיכר העיר כ"צעדים מיידיים וחדשים" –"פתרונות קסם". עם צאת השבת, כשמיליונים מתוודעים לטבח הקשה – הדבר הראשון שעסקו בו מחוללי הכאוס, השר בן גביר וחבריו הקיצוניים, היה כמה שעות יקח לאשר לאטום בית וחיפוש אשמים. עכשיו זה המשפטנים, אחר כך זו תהיה התקשורת והשמאל".

"לאן הגענו", תהה גנץ בעוקצנות: "שספינים הופכים לדיוני קבינט? עם ספינים לא מכריעים את הטרור – אלא מתדלקים את השנאה ונמלטים מאחריות. ומעליהם – ניצב נתניהו, שמפצל את משרד הביטחון לחתיכות. שהכניס לקבינט מצרכיו הפוליטיים סוכני כאוס. הוא מנצח על מופעי השנאה האלו. המילים הופכות לאלימות ברחובות – וראש הממשלה שותק.
אין בליבי על אלו שצעקו כלפיי כשהגעתי לזירת הפיגוע. השאלה היא מי הזין אותם בשקרים, האשמות והבטחות שווא לפני שצעקו מדם ליבם? ומה יקרה כשבסוף הם מקבלים את "אותה הגברת בתוספת ברברת"?".

"המשימה הביטחונית מצריכה לשדר לאזרחי ישראל קור רוח, מנהיגות, תחושת ביטחון ושליטה. כשאתה שר, כשאתה ראש ממשלה – יש למעשים מחיר, ויש למילים תוצאות. גם בזירה החברתית וגם בזירה הביטחונית. אם אופן הטיפול במאבק בטרור מטריד אותי – הדהירה עם ההפיכה המשטרית מדאיגה אותי. הדם רותח – ובקואליציה ממשיכים לשים בראש סדר העדיפויות את הפגיעה בדמוקרטיה. אף אחד לא חושב לעצור אפילו ליום ולחשוב – בזכות מה תמיד ניצחנו את הטרור? איך הפכנו למדינה החזקה במזרח התיכון שיכולה לכל אויביה?".

גנץ התייחס לסוגה המשפטית ואמר: "לפני שממשיכים בדהרה הזו ונוכח כל האתגרים מולם ניצבת ישראל – אני מציע שוב לראש הממשלה ולשר המשפטים, עיצרו, ובוא נגיע לרפורמה שתחזק אותנו בהסכמה רחבה. האחריות לעוצמתה של החברה הישראלית ולכידותה מול כל האתגרים – היא שלכם. אנחנו כאמור נגבה כל מעשה נכון וכל התנהלות אחראית ואת פעולות כוחות הביטחון בכל מצב. תודה רבה".

הנאום של סמוטריץ' נגד לפיד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה: "הלב נקרע מול המראות הקשים, הכאב והאובדן של 7 הנרצחים בליל שבת מחוץ לבית כנסת. הם נרצחו רק בגלל היותם יהודים. הייתי הבוקר בניחום אבלים אצל משפחתו של הקדוש אשר נתן מורלי. ילד צדיק בן 14 שלא עשה רע לאף אחד ונרצח על קידוש השם בירושלים. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון, לחיילי צה"ל, מג"ב, המשטרה ולכל מי שעוסק בביטחון המדינה על עשייתם החשובה לילות כימים למען שמירה על ביטחון אזרחי ישראל. המטרה של הטרור היא לעקור אותנו מירושלים ומארצנו. כל עוד אנחנו לא נגדע את התקווה של הטרור, הטרור לא יפסיק וימשיך את פעילותו הרצחנית. לכן אנחנו חייבים לפעול בהתאם".

"האירוע הזה", הוסיף סמוטריץ', "מתרחש עכשיו ובמשמרת שלנו, של ממשלת ימין על מלא שהתחייבה לפני הבחירות להחזיר את הביטחון והמשילות לכל אזרחי ישראל, ובזה אנחנו ניבחן. הקבינט הביטחוני והממשלה מקדמים שורה של פעולות בטווח המיידי. כדי להחזיר את ההרתעה אנחנו חייבים לגרש את משפחת המחבל, בלי תעודות זהות ובלי זכויות סוציאליות, להרוס את ביתם, להחרים את רכושם ולהעביר אותם למשפחות נפגעי הפיגוע. זה הכיוון אליו אנחנו הולכים וכדי להצליח נצטרך לחוקק את זה ולשם אנחנו הולכים יחד עם צעדים נוספים במישור הביטחוני הישיר".

לאחר מכן עבר שר האוצר לנושאים הכלכליים ואמר: "הצגנו השבוע את טיוטת חוק ההסדרים שיועבר יחד עם התקציה הקרוב בעז"ה. אנחנו מתכוונים להוביל רפורמות ענק בכל תחומי העשייה הכלכליים במדינת ישראל, בפירוק מונופולים, בהורדת יוקר המחייה, בהסרת חסמים ורגולציה על עסקים קטנים וגדולים, בעידוד בנייה של מאות אלפי יחידות דיור במחירים שיוכלו להתאים גם לזוגות צעירים, בשינויים מבניים שהרבה מאוד שנים לא הובאו במשק הישראלי. ברוך השם הרפורמות האלו זוכות לתמיכה מקיר לקיר של המנהיגות העסקית והכלכלית של מדינת ישראל ושל הדרג המקצועי במשרד האוצר ובנק ישראל. הרפורמות האלה הן הבסיס האמיתי לחיזוק וצמיחה גדולה של הכלכלה הישראלית בשנים הקרובות".

הנאום של סמוטריץ'

עוד אמר סמוטריץ' בעוקצנות: "למרות המהלכים החשובים שאנחנו מובילים בתחום הכלכלי אנחנו רואים עכשיו קמפיין פוליטי שמובל על ידי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כדי לפגוע ולגרום נזק לכלכלה הישראלית. ראיתי אתמול סרטון שיאיר לפיד פירסם במיוחד, שהמסקנה שלו היא שצריך להוציא השקעות ממדינת ישראל ולהעביר לסינגפור. אני רוצה לפנות אליך יאיר, אתה ראש ממשלה ושר אוצר לשעבר, מה קרה לך? אין לך טיפת אחריות? הפכת להיות תומך של הBDS?".

"המהלכים האלו של האופוזיציה עלולים חלילה לגרום לנזק מסוים לטווח קצר, אך אנו משוכנעים שהכלכלה הישראלית גדולה וחזקה מהם ותמשיך לצמוח לעוד שנים רבות יחד עם הרפורמות שאנחנו מביאים עכשיו ועם התקציב האחראי והמאוזן שאנחנו נביא לממשלה בחודש הבא. בכלכלה הדרך הנכונה והמומלצת על ידי המומחים המובילים בעולם היא לשים בצד את רעשי הרקע ולהתמקד בנתונים ובמספרים, וכל מי שמכיר את התוכניות שלנו לשנים הקרובות יודע שכלכלת ישראל תתחזק ותצמח בעזרת השם. לכן אני יכול לומר בלב שלם לאזרחי ישראל שהם יכולים לסמוך על הממשלה, על הכלכלה הישראלית, על התעשייה הישראלית, על תעשיית ההיי-טק שלנו, על היזמות הישראלית, על המוסדות הפיננסיים הישראלים ועל הבורסה הישראלית. הם גדולים וחזקים יותר מכל קמפיין פוליטי נקודתי ורגעי כזה או אחר", אמר סמוטריץ'.

התגובה של לפיד

לפיד שדיבר מיד אחרי סמוטריץ' אמר: "יותר מ-300 הכלכלנים הבכירים ביותר במשק, כולל חתני פרס נובל, כולל נגיד בנק ישראל היום ונגידי בנק ישראל בעבר, הודיעו שאם החקיקה נגד הדמוקרטיה תעבור, תהיה פגיעה חמורה בכלכלה. הבוקר הצטרפו אליהם 50 מנכ"לים של משרדים ממשלתיים. ביניהם משרדי ראש הממשלה, האוצר והכלכלה, רובם בימי הליכוד., שהזהירו מ"נזק חסר תקדים לכלכלה הישראלית". בכירי ההייטק אומרים שהמשקיעים הזרים מתחילים להיעלם. שחברות מעבירות את הפעילות שלהן לארצות אחרות. הייטק זה לא רק הקטר של המשק, לא רק מנוע הצמיחה הגדול ביותר שלנו, זה גם הנתח הכי משמעותי של כספי המיסים".

הנאום של לפיד (קרדיט: יוסי פונס תדמית)

עוד אמר לפיד: "בכירי הבנקאים בישראל אומרים שהם מזהים בריחה של פיקדונות. אנשים מתחילים להוציא את הכסף שלהם מישראל. בשבוע האחרון הבורסות בעולם עלו, ורק הבורסה הישראלית בירידות חדות. אין אף איש מקצוע רציני שחושב אחרת. כל מי שבודק את הנתונים, את מה שאומרים האנליסטים של החברות הגדולות, יודע שתהיה פגיעה חמורה בכלכלה, פגיעה חמורה בפרנסה של כל אזרח בישראל, פגיעה בצמיחה ובשגשוג שהביאה הממשלה שהיתה לי הזכות לעמוד בראשה".

לדברי לפיד: "מול כל אנשי המקצוע יש רק שני אנשים שאומרים את ההיפך: אחד נאשם בפלילים, השני עבריין מורשע. ראש הממשלה נתניהו, והשר המפוטר אריה דרעי. הם האנשים היחידים שאומרים שהחקיקה לא תפגע בכלכלה, וראו איזה פלא, הם גם האנשים שהחקיקה הזו הכי תועיל להם באופן אישי. זו בדיוק הסיבה שאמרנו מהיום הראשון: הם לא יכולים להוביל את החקיקה נגד הדמוקרטיה מפני שהם לא באים לזה ממקום נקי, השיקולים שלהם זרים, האינטרסים שלהם קודמים מבחינתם לטובת המדינה. גם מי שתומך בחקיקה הזו צריך לדעת - יש לה מחיר. היא תפגע לכולנו בפרנסה. היא תעלה את יוקר המחיה. היא תהפוך את ישראל לכלכלה תחרותית פחות ויעילה פחות. זה המחיר. כל מי שטוען אחרת – פשוט משקר".

לפיד הגיב לאחר מכן לטענות של סמוטריץ' על היותו פעיל BDS ואמר: "אני נלחמתי ב-BDS כשסמוטריץ' היה נער גבעות. מציע שהוא ישתמש במונחים שהוא מבין את המשמעות שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר