הקרב על הרפורמה

נתניהו לעג: "לא נעים להפסיד בבחירות, קורה" • לפיד: "לא כיף להיות נאשם בפלילים"

מתקפות ההדיות בין לפיד ונתניהו ברקע הביקורת הכלכלית על הרפורמה במערכת המשפט • ראש הממשלה קרא לאופוזיציה: "לא צריך להפוך מרמור מהפסד בבחירות לפגיעה בכלכלת ישראל" • לפיד: "לא צריך להרוס את הדמוקרטיה והכלכלה" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בטקס כניסת חברת "א.ד.ג.ד" לנמל חיפה. בדבריו, ברקע הביקורת הכלכלית על הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, קרא לאופוזיציה "להתעשת ולהירגע".

"אני רוצה להגיד ליריבנו הפוליטיים, זה לא נעים להפסד בבחירות, זה קורה, קרה גם לנו, ואני מציע להתעשת להירגע", אמר נתניהו. "לא צריך להפוך את המרמור לפגיעה בכלכלת ישראל". ראש הממשלה הוסיף: "קודם כל זה לא יעזור, הכלכלה כל כך חזקה והמשקיעים החכמים נוהרים הנה".

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבריו של נתניהו. בציוץ בטוויטר כתב: "לא כיף להיות נאשם בתיקים פליליים, אבל לא צריך להפוך את המרמור להרס הדמוקרטיה והכלכלה בישראל".

הנאום המלא

קודם לכן אמר נתניהו: "זהו יום חג לעיר חיפה, יום חג למדינת ישראל, יום חג להודו, יום חג ליחסים בינינו ויום חג לכלכלת האזור וכלכלת העולם. אני נרגש להיות פה עם כולכם – ביום של בשורה וחגיגה לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל. היום אנחנו מזניקים מעלה את נמל חיפה, שהוא עוגן מרכזי בפעילות הימית שלנו ומסד לטיפוח הסחר עם מדינות העולם.

"כניסתה של חברת אדאני אל נמל חיפה היא הבעת אמון חד-משמעית בכלכלה הישראלית ובחוסנה של המדינה. אני שומע את נבואות הזעם על חורבן הכלכלה. להפחדות הללו אין שום בסיס. כלכלת ישראל חזקה מתמיד, והיא תהיה עוד יותר חזקה כשנקל על עשיית עסקים ע"י הסקטור הפרטי ע"י הפחתת הבירוקרטיה המשפטית. אנחנו עובדים קשה כדי לשנות את זה, אנחנו נשנה את זה ואחרי שנעשה את הרפורמה הזאת כולם ישאלו איך היינו בלעדיה. כמו ששואלים היום איך בלי השינויים שהכנסנו בנמלים – אותו הדבר קורה כאן".

(חיים צח/ לע"מ)
(חיים צח/ לע"מ)

עוד אמר נתניהו: "ארץ ישראל שוכנת מזה אלפי שנים לחוף ימים. הים אינו זר לנו. שבטי התנ"ך זבולון, דן ואשר מצאו את פרנסתם בים. כך עשו המלך שלמה, החשמונאים, ביחוד המלך ינאי, והורדוס - ששילחו אוניות על פני מים רבים. הרצל כתב על כשדמיין את העיר חיפה: "העיר ששכנה לחוף הים הכחול התגלתה כיפהפייה. זה היה הנמל הנוח והבטוח ביותר בים התיכון. אוניות בכל הגדלים, מכל הסוגים, תחת דגלן של כל האומות, עגנו בו בשלום".

|אין תיאור מדויק יותר. זוהי הנקודה בפשטות: גאולת העם וגאולת הים קשורות בקשר בל-יינתק – ואני מאמין בכך בכל ליבי. אכן עוד בהיותי שר האוצר, לפני 20 שנה, התעקשתי שחייבים לבצע רפורמה יסודית גם בנמלים. ראיתי בכך נדבך מרכזי במהפכה שביקשתי לחולל: הפיכת הכלכלה הריכוזית הישנה לכלכלת שוק חופשי; כלכלה פתוחה, צומחת, משגשגת. מאז ועד היום קידמנו את הכלכלה בתנופה, בין היתר בעזרת עידוד התחרות.

התחרות חופשית היא הדלק שמניע את גלגלי הכלכלה בישראל. זה קורה ביבשה – במפעלים ובחנויות. זה קורה באוויר – ואני גאה ברפורמת "השמיים הפתוחים", שישראל ואני הנהגנו יחד, לצורך הגברת התחרות בענף הטיסות. היום, עינינו הרואות, זה קורה גם בים.

"אנחנו איננו מתכוונים לעצור פה. החזון שלנו הרבה יותר רחב לחבר את כל המזרח התיכון כאן לנמל חיפה. אני אומר לכולם טוב להשקיע במדינת ישראל - כיוון שמי שמשקיע מרוויח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר