"מטרות משותפות" | צפו

לאחר הפגישה עם נתניהו וראש המוסד: נשיא צ'אד הודיע; מחר נחנוך שגרירות בישראל

לפני יותר מארבע שנים, הכריזו רה"מ נתניהו ונשיאה הקודם של צ'אד, על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. בנו של הנשיא הקודם, שהגיע לביקור בישראל, הודיע על פתיחת שגרירות | תיעוד (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו נפגש עם נשיא צ'אד (צילום: קובי גדעון / לע"מ | וידאו: רועי אברהם / לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ)

היחסים עם מדינות אפריקה: נשיא צ'אד מהמט דבי, השוהה בימים אלו בביקור בישראל, נפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה נתניהו וראש המוסד דדי ברנע.

על פי המתוכנן, מחר בבוקר יחנכו יחדיו ראש הממשלה נתניהו והנשיא דבי את שגרירות צ'אד בישראל.

כזכור, בינואר 2019 הכריזו רה"מ נתניהו ונשיאה הקודם של צ'אד - אביו של הנשיא הנוכחי - אידריס דבי על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות בטקס נג'מנה, בירת צ'אד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר היום בהצהרה משותפת עם הנשיא בירושלים: "ברוך הבא לירושלים אדוני הנשיא. ישראל וצ'אד כוננו יחסים, בין שתי המדינות שלנו, יחד עם אביך המנוח. אנו רואים יחסים אלה כחשובים ביותר - עם מדינה גדולה בלבה של אפריקה. אלה יחסים שאנו רוצים לשדרג לרמות חדשות, לגבהים חדשים - והביקור שלך כאן בישראל ופתיחת השגרירות הם ביטוי לכך".

"אנו מאמינים ששיתוף הפעולה ביננו יכול לסייע לקדם לא רק את היחסים ואת שיתוף הפעולה שלנו, אלא מהווה גם חלק מחזרתה של ישראל לאפריקה וחזרתה של אפריקה לישראל. יש לנו מטרות משותפות של ביטחון, שגשוג ויציבות. אני מצפה לדון עמך בכל הדברים האלה לטובת העמים שלנו והמדינות שלנו. ברוכים הבאים לירושלים – לך ולפמלייתך הנכבדה".

ראש המוסד דוד ברנע קיבל אמש את נשיא צ'אד מהמט דבי בשדה"ת בעת הגעתו לישראל. לאחר מכן, התארחו הנשיא ומשלחתו, במטה המוסד למפגש עבודה חגיגי לקראת הפגישה עם נתניהו לכבוד כינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל לרפובליקת צ'אד, במסגרתם תחנך שגרירות צ'אד בישראל.

ברנע מקבל את פני הנשיא, אמש

מאז ההחלטה על כינון היחסים מחדש ב-2019 מילא המוסד תפקיד מרכזי בתהליך גיבוש ההסכם וחיזוק היחסים בין המדינות. בהנחיית הדרג המדיני ובמסגרת המאמצים לקידום תהליכי נורמליזציה עם מדינות באזור, הוביל המוסד, בשותפות מלאה עם גורמי מדיניים-ביטחוניים, את הקשר החשאי עם בכירים ברפובליקה וקידם צעדים משמעותיים, בהם ביקורי משלחות הדדיים בישראל ובצ'אד.

בפגישה חגיגית שנערכה במטה המוסד, הודה ראש המוסד, ברנע לנשיא דבי ואמר: "רפובליקת צ'אד הינה מדינה מוסלמית נוספת וחשובה ביבשת אפריקה עמה מדינת ישראל מכוננת היום יחסים דיפלומטיים. הרחבת מעגל השותפויות המדיניות הינה יעד חשוב להרחבת העומק האסטרטגי של מדינת ישראל. כולי תקווה, כי מנהיגים נוספים במזרח התיכון ובאפריקה ישאבו השראה מהסכם חשוב זה, ויקדמו את יחסיהן עם ישראל. המוסד ימשיך לפעול בכל דרך לפתח ולקדם קשרים עם כל מדינה וגורם, אשר למדינת ישראל אינטרס לחתור עמו להסכם ולשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר