"היזהרו בדבריכם" | צפו

השר איתמר בן גביר: "כל יום אני מגלה עוד התראה על הרצח הבא"

במהלך דיון בוועדה על חוק פקודת המשטרה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיע וסיפר על האיומים הרבים, שהוא וראש הממשלה מקבלים מדי יום. "תגלו אחריות על מה שאתם מדברים", הזהיר | צפו (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |

דיוני הוועדה שהחלה בדיוניה בהכנת החלק שפוצל בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות) לקריאה שנייה ושלישית, התכנסה היום (ראשון) שוב.

הצעת החוק אושרה לאחר שהשר לביטחון לאומי, בן גביר, הסכים לפיצול חלק מסעיפיה בהמלצת הייעוץ המשפטי לכנסת. כעת שבה הוועדה לדון בסעיפים שפוצלו.

בפתח הדיון, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ:" המשטרה היא המשטרה של כולנו, כולנו מעריכים את השוטרות והשוטרים שלנו שעובדים לילות כימים בעבודה קשה ולא פשוטה. כולנו רוצים משטרה חזקה, המטרה שעומדת לנגד עינינו היא שיפור חיי האזרחים וביטחונם האישי".

השר לביטחון לאומי, בן גביר אמר: "היה לי חשוב להגיע לכאן. בהחלט היינו קשובים להערות של חברי הוועדה והייעוץ המשפטי של הכנסת והאורחים שהגיעו. קיבלנו דברים שמבחינתי זה לא עניין של רצון טוב אלא ניסיון ליצור הידברות ומהלך משותף למען כולנו. אני לא חותר להיות מפכ"ל על, ואני לא חותר לשלוט בחקירות אני חותר שנחיה במדינה דמוקרטית בה המפכ"ל כפוף לממשלה ולשר".

עוד אמר בן גביר: "אין מדינה בעולם בה המפכ"ל כפוף לעצמו כמו במדינות לא דמוקרטיות. אני יודע שיש שלא אוהבים שיש דרג מדיני חדש וממשלת ימין. אני מבקש תגלו אחריות בדברים שנאמרים ובהסתה והמילים הקשות שנאמרות בהפגנות. ההסתה הזו חייבת להיפסק ולהיעצר. יש כאן ח"כ שלמרות שיש בינינו חילוקי דעות, הם צריכים לגלות אחריות ולהרגיע את הציבור. כל יום אני מגלה עוד התראה ועוד התראה של הרצח הבא אם זה שלי או של ראש הממשלה חלילה או של שרים אחרים ואני אומר לכם 'חכמים היזהרו בדבריכם'".

בתגובה על דבריה בין היתר של ח"כ לשעבר, עו"ד גבי לסקי כי דמוקרטיה זה לא עניין של אמון הציבור, וכי הדבר הנבון לעשות זה לעצור את כל הליכי החקיקה - אמר יו"ר הוועדה, כץ בתגובה: "בואי נתחיל מיום הבחירות, שיש את אזרחי מדינת ישראל שזה מבחינתם היום הכי חשוב להשפיע. ומה לעשות, בדמוקרטיה, הקול של סבתא שלי צ׳חלה מעפולה הוא שווה לאותו קול של משפטן בכיר בתל אביב. זה שהם משכילים יותר לא אומר שהקול שלהם בקלפי יותר שווה משל סבתא שלי בעפולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר