מתווה הנשיא

לפיד, גנץ ורוטמן נפגשו עם הנשיא הרצוג; דנו ברפורמה המשפטית

יממה לאחר שיו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הצהירה כי לא תסכים לכל הידברות בנושא הרפורמה, יו"ר האופוזיציה פגש את נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהמשך גם ח"כ בני גנץ וח"כ שמחה רוטמן נועדו עם הנשיא (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בשבט תשפ"ג | 14.02.23
"חרדים לגורל המדינה" הרצוג עם לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד, נפגש הערב (שלישי) עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. השניים דנו ב'מתווה הנשיא' - מתווה הפשרה אותו הציע נשיא המדינה במסיבת עיתונאים בנוגע לרפורמות המשפטיות אותן מוביל שר המשפטים יריב לוין. גם ח"כ בני גנץ וח"כ שמחה רוטמן נועדו עם הנשיא.

במהלך הפגישה הבהיר הנשיא בפני יו"ר האופוזיציה כי הוא דוגל בהידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה.

לפיד התייחס לפגישה ואף נשא הצהרה בסיומה, בה הודה לנשיא המדינה על דאגתו הכנה למדינת ישראל: "נפגשתי הערב עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, אני מעריך את מאמציו ודאגתו למדינת ישראל".

לפיד הוסיף כי הסכים עם הנשיא על הצורך להגיע להבנות: "שוחחנו על מתווה הנשיא ועקרונותיו ועל החשיבות להגיע להסכמות רחבות ולמנוע קרע בעם. הצגתי בפני הנשיא את קווי היסוד עליהם לא נתפשר, בראש ובראשונה עצירת כל תהליך החקיקה".

"באתי לנשיא להשמיע את קולם של מאות אלפי אנשים אוהבי המדינה, שיוצאים לרחובות מודאגים וחרדים לעתידה של מדינת ישראל", אמר לפיד.

גם יו"ר 'המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ נועד עם הנשיא. "בפגישה, דנו השניים במתווה הנשיא כפי שהוצג בנאומו לאומה", נמסר מבית הנשיא, "הנשיא חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "נפגשתי הערב עם נשיא המדינה במסגרת שורת שיחות שאנו מקיימים בנושא ההפיכה המשטרית. דאגתו לקרע ההולך ומתעצם בעם ולעוצמת הדמוקרטיה הישראלית ניכרת, ופעולתו חשובה ביותר בעת הזו. הצגתי לנשיא את עקרונותינו המרכזיים ביחס לרפורמה הנדרשת.

"בבסיס הדרישות - עצירת החקיקה, אי פוליטיזציה של מערכת המשפט וקידום מהלך מקיף הכולל חוק יסוד: חקיקה, והסדרת האיזון בין הרשויות. אני מקווה שתהיה היענות ליוזמתו, ושנתניהו יפעל באחריות וימנע קרע פנימי בעם בעת של אתגרים ביטחוניים ומדיניים. שישים את מדינת ישראל - לפניו".

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן אמר בתום הפגישה עם הנשיא: "אני מודה לנשיא על מאמצי התווך ונרגש מנכונותו לעשות לילות כימים במטרה להגיע להסכמה רחבה על תיקון מערכת המשפט.

"כפי שאמרתי אתמול וכפי שהודעתי יחד עם השר לוין השבוע אני חוזר וקורא לבני גנץ וליאיר לפיד להגיע בהקדם להדברות ללא תנאים מוקדמים עד הקריאה הראשונה בניסיון להגיע להסכמה רחבה".

בתוך כך פרסם יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כי בניגוד לפרסומים על דחיית הדיונים ברפורמות, הדיונים יתקיימו מחר כרגיל: "ישיבת ועדת החוקה תתקיים מחר בשעה 9:00 בבוקר כמתוכנן וכמפורסם".

רוטמן הוסיף וציין כי גם בנושא 'עילת הסבירות' אין שינוי בעמדתו: "בניגוד לדיווחים יובהר כי אין כל שינוי בסעיף העוסק בעילת הסבירות כפי שנוסחה בטיוטת הצעת החוק שהציג חבר הכנסת רוטמן בוועדת החוקה מהיום הראשון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר