כל התוצאות

גוש הימין - 59 מנדטים; 62% לא מרוצים מהתפקוד הכלכלי של הממשלה

הליכוד עם 29 מנדטים בלבד וגוש הימין כולו נחלש ב-4 מנדטים ועומד על 59 מנדטים - תוצאה אותה חזו הסקרים גם בערב הבחירות | עוד בסקר: 62% לא מרוצים מהתפקוד הכלכלי של הממשלה (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ממשלת נתניהו (צילום: AMIT SHABI/POOL)

סקר מנדטים שהתפרסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 מעלה כי גוש הימין נחלש בחמישה מנדטים ועומד (בסקר) על 59 במקום 64 מושבים כיום.

עוד בסקר שערכה חברת מדגם בניהולו של מנו גבע: הליכוד שומר על המקום הראשון עם 29 מנדטים. יש עתיד מתחזקת ועומדת על 26 מנדטים. 'המחנה הממלכתי' בראשות סער וגנץ עם 14 מנדטים, אולם לאחרונה פורסם כי גדעון סער מנהל עדיין מפלגת יחיד בתוך המחנה הממלכתי.

'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר מקבלים בסקר הנוכחי 12 מנדטים - ירידה של 2 מנדטים מהבחירות ואילו ש"ס שומרת על כוחה ומקבלת 11 מנדטים. 'יהדות התורה' שומרת גם היא על כוחה ומקבלת 7 מנדטים. 'ישראל ביתנו' ומפלגת רע"מ מקבלות 6 מנדטים כל אחת מהן וחד"ש - תע"ל של טיבי 5 מנדטים. מרצ עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מושבים - אילו הבחירות היו מתקיימות היום ולא בעוד 4 שנים.

מי שנעדרת מהסקר הנוכחי וכן מסקרים נוספים היא הגברת מיכאלי ומפלגת העבודה שמקבלות 2.8% מהקולות אשר אינם מספיקים בשביל להבחר לכנסת.

כזכור, ערב הבחירות האחרונות חברות הסקרים חזו תוצאות פחות או יותר דומות, וכולן העניקו לגוש ה-'ימין חרדים' 59 מושבים בלבד, מלבד חברת הסקרים של מומו פילבר שהעניקה לגוש הימין 61 מנדטים. תוצאות הבחירות שהתקיימו ימים ספורים בלבד לאחר הסקרים האחרונים העמידו בספק את יכולתם של חברות הסקרים לצפות את תוצאות הבחירות במדייק.

האם אתם מרוצים מהממשלה? תלוי את מי שואלים. חברת 'מדגם' בדקה את שביעות הרצון של אזרחי ישראל מתפקוד הממשלה. התוצאות אמורות להדאיג במקצת את ראשי מפלגות הקואליציה. רק שליש ממשתתפי הסקר ענו כי הם מרוצים מתפקוד הממשלה בנושא הכלכלי לעומת 62% שהשיבו כי הם אינם מרוצים.

גם בתחום הביטחון האישי התוצאה זהה. רק 35% השיבו כי תחושת הביטחון האישי שלהם טובה לעומת 65% החוששים קצת יותר. 27% מהמשיבים כי תחושת הביטחון האישית שלהם טובה מאוד, משתייכים לגוש תומכי נתניהו.

לגבי תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ענו רוב מוחלט מקרב תומכי גוש הימין כי הם מרוצים. 87% מרוצים מתפקודו, מתוכם, 27% מרוצים מאוד. נתניהו אף זוכה לתמיכה של 9% ממשתתפי הסקר הנמנים על גוש מתנגדיו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זוכה לתמיכה של 62% ממשתתפי הסקר שנתנו לו ציון טוב. יוקר המחיה שהשאירה ממשלת בנט ולפיד משליך גם על האהדה לשר האוצר הנוכחי בצלאל סמוטריץ' והוא זוכה לציון טוב רק מ-30% ממשתתפי הסקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר